دوشنبه ۱۳۹۰/۰۷/۱۱

نصرتي، شهردار قزوين:

دومين نمايشگاه بازي و اسباب بازي در نوروز 91 در قزوين برگزار مي شود

شهردار قزوين با اعلام برگزاري موفق اولين نمايشگاه بازي و اسباب بازي در نوروز 90 از برگزاري دومين نمايشگاه در نوروز 91 در قزوين خبرداد.

 

مسعود نصرتي، شهردار قزوين درخصوص برگزاري "اولين جشنواره بازي و اسباب بازي" در نوروز 90 در شهر قزوين گفت: با هدف افزايش حضور گردشگران در شهر قزوين، رويداد بزرگي به نام" اولين جشنواره بازي و اسباب بازي" در مجموعه تاريخي سراي سعدالسلطنه در نوروز 90 برگزار شد.
نصرتي با بيان اينکه با حضور 120 هزار بازديد کننده از اين نمايشگاه، در مقياس ملي بازخورد بسيار خوبي داشت، افزود: حضور معاون سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري کشور و ديگر مسوولين ارشد كشوري و استاني در اين نمايشگاه يکي از ثمرات آن بود.
وي اظهاركرد: با توجه به رويکرد شهرداري قزوين نسبت به کودکان، بر اساس نامه اي که خدمت مقام معظم رهبري در اين خصوص ارسال شده است منتظر دريافت رهنمودها و نظرات ايشان براي برگزاري مجدد اين نمايشگاه هستيم.
وي در ادامه با اشاره به ظرفيت هاي ويژه مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه براي برگزاري رويدادهاي فرهنگي استان نظير نمايشگاه قرآن، کتاب، سوگواره ها، جشنواره مطبوعات و... اظهار کرد: اين فرصت مناسبي در استان قزوين است  و با توجه به استقبال ويژه شهروندان، تبلور بيشتر فعاليت هاي فرهنگي استان در كشور نيازمند عنايت کليه مسوولين است.
شهردار قزوين از برگزاري آيين روز جهاني کودک امسال در شانزدهم مهرماه جاري در سراي سعدالسلطنه خبر داد و افزود: با توجه به ظرفيت مکاني ويژه سراي سعدالسلطنه، راسته وزير و شترخان به اين امر اختصاص داده مي شود و غرفه ها براي نمايش اسباب بازي هاي قديمي که شهروندان به شهرداري امانت داده اند تجهيز شده است.
نصرتي هدف از برپايي نمايشگاه دائمي اسباب بازي را نمايش بخشي از فرهنگ و تمدن غني اين سرزمين به شهروندان و بازديدگنندگان عنوان کرد و افزود: بازي هاي قديمي مناطق، قوم ها و قبيله ها کشور در اين نمايشگاه مطرح مي شود.
وي با اشاره به اينكه جمع آوري اسباب بازي هاي قديمي در شهر قزوين در نوروز 90 نمونه کاري بود براي برپايي آيين روز جهاني كودك در مهرماه بود، خاطرنشان ساخت: موزه اسباب بازي قديمي تاييدي بر فرهنگ گذشتگان به صورت نامحسوس است تا با فرهنگ غربي و اسباب بازي هاي محصول آن تاثيري براي داشته باشد.
شهردار قزوين با اعلام اينکه در دومين جشنواره بازي و اسباب بازي در قزوين پر رنگ تر از قبل برگزار مي شود، گفت: اين نمايشگاه در سعدالسلطنه و با افزايش 40 درصدي حجره هاِ و با حضور شخصيت هاي کشوري و ملي برگزار مي شود به طوري که کارشناسان برآورد 300 هزار بازديد کننده را براي اين نمايشگاه دارند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط