چهارشنبه ۱۳۹۰/۰۶/۲۳

مجابي، معاون شهردار قزوين :

شهروندان با پرداخت عوارض در آباداني شهر مشارکت كنند

با پرداخت به هنگام عوارض، شهرداري قادر خواهد بود امکانات و خدمات قابل توجهي را در شهر ارائه دهد که به واسطه آن شهر نيز جان تازه اي به خود مي گيرد و شهروندان نيز مي توانند نتايج ملموس آن را در سطح شهر مشاهده کنند.

 

پيام شهر – سيد تقي مجابي، معاون اداري و مالي شهرداري قزوين گفت:پيش بيني درآمد شهرداري ها با کاهش درآمدهاي دولت و پس از خودکفايي شهرداري ها در سال 1362 دشوار شد چرا که درآمدهاي ناپايداري مانند عوارض ساختمان ها و اراضي، پروانه هاي ساختماني، تراکم و مواردي از اين دست بدون توجه به تبعات سوء ناشي از ناپايداري آن مورد توجه اين بخش غير دولتي قرار گرفت.
وي افزود: شهرداري قزوين با هدف افزايش درآمدها و بالا بردن توان ارايه خدمات به شهروندان، و همچنين کاهش  وابستگي مالي به درآمدهاي ناپايدار شيوه جديد کسب درآمد را مورد بررسي قرار داد تا بتواند شاهد توسعه منطقي و قابل توجه اي در ميزان درآمد و شهر باشد.
معاون اداري و مالي شهرداري قزوين اظهار کرد: با توجه به قابليت هاي موجود جهت سرمايه گذاري و افزايش ماليات بر ارزش افزوده، اين بخش مي تواند يکي از بهترين منابع درآمدي شهرداري ها باشد.
مجابي با بيان اينکه يکي از اين شيوه ها کسب عوارض از شهروندان به عنوان هزينه شهرنشيني است، گفت: شهرداري قزوين به استناد مصوبه شماره 272 شواري محترم اسلامي شهرجهت جذب حداكثري عوارض اقدام به اعلام قرعه کشي خوش حسابي شهرونداني کرده است که به موقع عوارض و بدهي معوقه خود را به شهرداري پرداخت مي کنند.
اين مقام مسوول تصريح کرد: همه شهروندان محترم مي توانند با پرداخت به هنگام عوارض سالانه خود از قبيل نوسازي، کسب و پيشه و پسماند تا عيد سعيد قربان در اين قرعه کشي شرکت کرده و از جوايزي مانند سه دستگاه خودرو پرايد، 30 کمک هزينه سفر حج، 30 کمک هزينه سفر به عتبات عاليات،30 دستگاه دوچرخه، 50 ربع سكه بهار آزادي و جوايز ارزنده ديگر بهره مند شوند و با خوش حسابي خود در آباداني شهر نيز سهيم شوند.
وي با اشاره به 20 درصد هديه خوش حسابي اظهار کرد: يکي ديگر از اقدامات شهرداري قزوين جهت جذب منابع مالي و تکريم شهروندان محترم ارائه 20 درصد هديه خوش حسابي به مناسبت ميلاد کريم اهل بيت امام حسن مجتبي تا عيد سعيد قربان به استناد مصوبه شماره 147 شوراي محترم اسلامي شهر بوده است که همشهريان عزيز مي توانند جهت بهرمندي از اين مصوبه به مناطق سه گانه شهرداري قزوين مراجعه کنند.
معاون اداري و مالي شهرداري قزوين در خصوص عوارض خودرو گفت: خوشبختانه تمامي مراحل طراحي نرم افزار دريافت عوارض خودرو با اعتباري افزون بر سيصد ميليون ريال از سوي شهردراي صورت پذيرفته که پس از برگزاري چندين جلسه با شهرداران و مديران درآمد شهرداري ها در استانداري ، اين نرم افزار به شش شهرداري استان ارسال شد.
مجابي در ادامه خاطر نشان کرد: استفاده از اين نرم افزار تسريع امور اداري و همچنين رفاه حال شهروندان را به دنبال داشت که مي توانند با مراجعه به سايت شهرداري قزوين به آدرس اينترنتي www.Qazvin.ir نسبت به پرداخت عوارض خودروي خود اقدام کنند.
در ادامه اين مقام مسوول با اشاره به اينکه سرانه خدمات شهري براي هر شهروند دو ميليون ريال مي باشد، اظهار کرد: هزينه شهرنشيني شامل انجام پروژه هاي عمراني، نگهداري شهر در خصوص رفت و روب، فضاي سبز، حمل و نقل درون شهري و ساير خدماتي رفاهي است، در مقابل آن عوارض دريافتي از شهروندان تنها پاسخگويبخشي از اين مخارج است.
معاون اداري و مالي شهرداري قزوين تصريح کرد: با پرداخت به هنگام عوارض، شهرداري قادر خواهد بود امکانات و خدمات قابل توجهي را در شهر ارائه دهد که به واسطه آن شهر نيز جان تازه اي به خود مي گيرد و شهروندان نيز مي توانند نتايج ملموس آن را در سطح شهر مشاهده کنند.
وي افزود: شهرداري قزوين در نظر دارد تمامي تلاش خود را جهت رفاه حال شهروندان محترم به کار بسته تا محيطي آرام و پر نشاط را فراهم نمايد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط