جمعه ۱۳۸۹/۱۲/۱۳

دربندي‌زاده، مدير هيات عالي سرمايه‌گذاري شهرداري:

ارايه خدمات بهينه به شهروندان اساس رسالت مجموعه مديريت شهري است

تلاش در جهت ارايه خدمات بهينه به شهروندان و ايجاد رضايتمندي در آنان، مهم‌ترين اولويت مديريت شهري و يا به عبارتي مهم‌ترين وظيفه شهرداري و شوراي اسلامي شهر است.

 

پيام شهر- عبدالعلي دربندي‌زاده، مدير هيات عالي سرمايه‌گذاري شهرداري قزوين و عضو كارگروه" قزوين + ??"  افزود: ارايه خدمات مطلوب از سوي شهرداري مستلزم وجود امكانات مالي مناسب است كه از منابع مردمي تامين مي‌شود، از سوي ديگر ارايه چنين خدماتي علاوه بر ايجاد رضايتمندي در شهروندان، تامين منابع مالي شهرداري را از سوي آنان در پي خواهد داشت، بنابراين همكاري مردم با شهرداري و ارايه خدمات بهينه از سوي اين نهاد لازم و ملزوم يكديگرند.
دربندي زاده با اشاره به اينكه اختلاف‌هاي موجود در شهرداري و شوراي اسلامي شهر متفاوت از ساير نهادهاست، ادامه داد: عدم همكاري برخي سازمان‌ها با شهرداري موجب تضعيف در ارايه خدمات بهينه به مردم شده و همچنين عده‌اي از شهروندان به دليل ناآگاهي، كليه تغييرات موجود در سطح شهر مانند حفاري‌هاي مربوط به شركت‌هاي مختلف را به شهرداري مرتبط مي‌دانند كه هر يك از اين‌ها بخش عمده‌اي از مشكلات شهرداري را در ارتباط با شهروندان ايجاد مي‌كنند.
عضو كارگروه قزوين + ?? خاطرنشان كرد: در اين راستا تلاش شورا در جهت تشويق مردم به همكاري با شهرداري موجب ايجاد تعامل سازنده‌تر ميان مجموعه شهرداري و شوراي اسلامي شهر مي‌گردد.
وي با بيان اينكه بحران مالي موجود در كشور گريبان‌گير شهرداري‌ها نيز شده است، افزود: در چنين شرايطي كه درآمدهاي شهرداري به واسطه كاهش ساخت و سازها و معاملات ملكي و ضعيف شدن مبادلات اقتصادي كاهش يافته است، اعمال مديريت صحيح، اصولي و به روز از طريق كاهش هزينه‌هاي جاري شهرداري، كم كردن تصدي‌گري‌ها، به حداقل رساندن اشكالات موجود در شهرداري، صرفه‌جويي در امورات آن و اقداماتي از اين قبيل، مي‌تواند شهرداري را با كمترين ميزان خسارت از چنين بحران‌هايي نجات بخشد.
دربندي زاده با تاكيد بر اينكه شورايي موفق است كه از تمام توانمندي‌هاي موجود در شهر در جهت ارايه مطلوب خدمات به شهروندان به نحو شايسته بهره گيرد، اظهار كرد: يكي ديگر از عواملي كه مي‌تواند شهرداري و شوراي اسلامي شهر را در مديريت هزينه و درآمد و نيز اداره امور ياري دهد، حضور نيروهاي خودجوش مردمي (NGO)ها در شهرداري است.
مدير هيات عالي سرمايه‌گذاري شهرداري خاطرنشان كرد: اين نيروها به واسطه اعتماد مردم به آنان مي‌توانند علاوه بر جذب سرمايه‌گذار براي برنامه‌هاي كلان شهري كه باعث انتفاع دوسويه بين شهروندان و شهرداري خواهد شد، با ارايه مشاوره و نظرات كارشناسي، شوراي اسلامي شهر را در تصميم‌گيري‌هاي بهتر ياري دهند.
وي با تاكيد بر وجود اتفاق نظر مناسب ميان اعضاي شوراي اسلامي شهر، با موفق خواندن اين شورا در تصميم‌گيري‌ها و حلاجي مسايل مطروحه در آن، گفت: شورايي كه نتواند مشكلات داخلي خود را حل و فصل نمايد، هرگز نمي‌تواند در تصميم‌گيري براي مردم يك شهر موفق عمل كند، اما خوشبختانه شوراي اسلامي شهر قزوين از اين مساله مبرا است.
دربندي‌زاده ادامه داد: در بسياري از شهرهاي هم‌طراز قزوين، اختلافات داخلي و ناهماهنگي‌هاي گوناگون منجر به اتلاف انرژي اعضا و تنش و فرسايش شديد داخلي شورا و همچنين انتقال اين گونه مشكلات به شهرداري و تضعيف مديريت شهري مي‌گردد.
وي همچنين با تاكيد بر لزوم حضور پررنگ‌تر اعضاي شورا در برنامه‌هاي شهرداري، گفت: از آنجا كه موضوعات شهرداري بسيار متنوع بوده و به شيوه‌هاي گوناگون به يكديگر گره خورده‌اند، دقت نظر و كارشناسي مضاعف از طريق حضور بيشتر در برنامه‌هاي شهرداري و افزايش سطح اطلاعات عمومي اعضا مي‌تواند راهگشاي مناسبي براي اداره امور شورا، شهرداري و شهروندان گردد.
عضو كارگروه قزوين + ?? با اشاره به حضور اعضاي شورا در جلسات اين كارگروه اظهاركرد: حضور كارشناسان خبره شوراي شهر در جلسات كارگروه قزوين + ?? مي‌تواند موجب آشنايي هر چه بيشتر آنان با طرح‌هاي شهرداري و مسايل و مشكلات مربوط به آنها شده و در تصميم‌گيري‌ها و تصويب لايحه مرتبط با اولويت‌هاي شهر قزوين اثرگذار باشد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط