3/5/2016

نصرتي، شهردار قزوين مطرح کرد؛

کاشت سه هزار درخت به ياد سه هزار شهيد قزوين

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: در بوستان ملي باراجين به ياد سه هزار شهيد قزوين سه هزار درخت کاشته خواهد شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در آئين جشن درختکاري در بوستان ملاخليلا افزود: در شمال المان شهداي گمنام در بوستان ملي باراجين فضاي طراحي شده است که به ياد 3 هزار شهيد استان 3 هزار درخت کاشته خواهد شد.

وي اضافه کرد: هر شخصيت کشوري که وارد شهر قزوين شود در اين فضا با نام خودش درخت مي‌کارد که اين اقدام ابتکار شهرداري قزوين است که اميدواريم به‌زودي اين 3هزار درخت کاشته شود.

شهردار قزوين به برگزاري روز جهاني حيات‌وحش در 12 اسفند و افتتاح فاز سوم دهکده طبيعت اشاره و بيان کرد: در اين روز از سوي سه شخصيت کشوري در فضاي درنظر گرفته‌شده سه درخت کاشته شد.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي بوستان ملاخليلا در مساحت 10هکتاري گفت: اين بوستان در گذشته باغستان سنتي بود که بدون هيچ دخل و تصرفي به اين فضاي زيبا تبديل شده است.

نصرتي افزود: در سال گذشته 50هزار اصله درخت براي کاشت در اختيار شهروندان قرار گرفت تا در حفاظت از محيط‌زيست مشارکت داشته باشند.

اسدالهي، مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين نيز در اين آئين با تشکر از شهرداري قزوين براي برگزاري اين آئين گفت: هر ساله شهرداري قزوين در هفته منابع طبيعي در اجراي برنامه‌ها همراه اين مجموعه مي‌باشد اما امسال به‌صورت ويژه به اين موضوع پرداخته است.

وي با بيان اينکه نام‌گذاري اين هفته به نام منابع طبيعي به اين دليل است که حفاظت از منابع طبيعي را فراموش نکنيم، افزود: چالش‌هاي جدي در کشور در حفظ از منابع طبيعي وجود دارد که اميدواريم با همکاري همه دستگاه‌هاي اجرايي و مشارکت شهروندان بتوانيم منابع طبيعي را احياء و حفظ کنيم.

اسدالهي بيان کرد: بايد فرهنگ حفاظت از منابع طبيعي در بين مسئولان و شهروندان نهادينه شود.

در پايان اين آئين که با حضور استاندار قزوين، شهردار قزوين، رئيس و اعضاي شوراي اسلامي قزوين و ساير مسئولان استاني و شهري برگزار شد، مسئولان استاني و شهري و مهمانان  در بوستان ملاخليلا درخت کاشتند.

پايان پيام

 

 

related images