پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۳

کاظمي، مديرعامل سازمان فضاي سبز شهرداري قزوين:

طرح استقبال از بهار 15 اسفندماه آغاز مي‌شود

برنامه‌هاي طرح استقبال از بهار سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين از 15 اسفندماه جاري آغاز و اجرايي مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ سيد مهدي کاظمي مديرعامل سازمان پارک ها و فضاي سبزشهرداري قزوين در تشريح اين برنامه‌ها گفت: در اولين برنامه طرح استقبال از بهار و همزمان با آغاز هفته منابع طبيعي و روز درختکاري، با هماهنگي و همکاري اداره کل منابع طبيعي و سازمان پارک ها و فضاي سبز مراسم روز تولد درخت، برگزار خواهد شد.

سيد مهدي کاظمي افزود: براي برگزاري با شکوه اين مراسم از گروه هاي مختلف مردم همچون سمن هاي   محيط زيست،  دانش آموزان، بانوان، پيشکسوتان، هلال احمر،  نيروي انتظامي، سپاه، روحانيون، شوراياري ها ، همياران فضاي سبز و ديگر اقشار مردمي دعوت شده است.

مديرعامل سازمان فضاي سبز شهرداري تصريح کرد: در راستاي برنامه‌هاي هفته درختکاري در قزوين، از نواحي شهرداري قزوين خواسته شده تا نيازهاي فضاي سبز محلات را براي اجراي طرح بازپيرايي درختان اعلام تا همزمان با برنامه هاي اين هفته درختان جديد متناسب با نوع گونه هاي موجود غرس شوند.

وي ادامه داد: در اين هفته، همچنين نهال هاي آسيب ديده در سطح شهر با نهال هاي جديد جايگزين مي شوند و در اين طرح به تناسب نوع گونه هاي درختان موجود ، واکاري انجام مي شود.  

کاظمي با اشاره به اينکه حضور و مشارکت مردم در يک چنين برنامه هايي نقش مهمي در ترويج فرهنگ نگهداري از فضاي سبز و درختان شهر دارد، تصريح کرد: مراسم درختکاري در واقع جشن تولد درخت به عنوان يکي از زيباترين و مفيدترين مظاهر خلقت است که در آئين کهن و فرهنگ ديرپاي ايرانيان ، نماد ظهور اراده خداي يکتا بوده و از احترام و تقدس والايي برخوردار مي باشد.

مديرعامل سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين اجراي طرح گلکاري در سطح فضاي سبز شهر را از ديگر برنامه هاي طرح استقبال از بهار برشمرد و گفت: بسترهاي فصلي کاري در بوستان ها ، حاشيه معابر اصلي ، ميادين و برخي تقاطع هاي شهر تحت پوشش گلکاري فصلي قرار مي گيرند که طراوت و زيبايي ويژه به سيماي شهري مي بخشد.

کاظمي، اجراي عمليات به زراعي لازم، نظافت و رسيدگي به وضعيت آراستگي بوستان و به ويژه بوستان هاي مسافر پذير را از برنامه هاي بعدي سازمان برشمرد و افزود: در آستانه فرارسيدن بهار طبيعت شهرداري قزوين با مشارکت حوزه هاي مرتبط و به ويژه با محوريت سازمان پارک ها و فضاي سبز، مصمم به نگهداري و حفظ فضاهاي سبز شهري مي باشد و براي دستيابي به اين هدف توسعه درختکاري با مشارکت شهروندان، شوراياري ها، مدارس و نهادها و ... مد نظر است.

گفتني است؛ به اهتمام شهرداري قزوين در 6 سال گذشته ، رشد و توسعه فضاي سبز و رسيدن به محيط زيستي بهتر در دستور کار بوده  و اقدامات بزرگي از جمله احداث  15 بوستان از 56 بوستان فعلي شهر ، احداث 75 هکتار فضاي سبز در حاشيه اتوبان، توسعه بوستان ملي باراجين و آغاز فاز 2 آن ، احداث 20 هکتار فضاي سبز در پيرامون تقاطع هاي غير همسطح ، کاشت 50 هزار اصله درخت در اسفند ماه 93 و بهار 94، احداث دهکده بزرگ طبيعت ،کلنگ زني بوستان بزرگ 26 هکتاري درحاشيه رودخانه باراجين در خرداد ماه امسال و ...  اجرا شده است.

کاظمي در پايان از مساعدت و همکاري شهروندان در اجراي طرح هاي مختلف شهرداري و از جمله کمک به حفظ و نگهداري فضاي سبز شهر تشکر و قدرداني کرد.  

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط