چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۲

حجت الاسلام ابوترابي‌فرد، نايب رييس اول مجلس:

پاسخ به غرايض حيواني عامل تخريب محيط زيست از سوي انسان‌هاست

حجت الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد، نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: پاسخ به غرايض حيواني عامل تخريب و نابودي محيط زيست از سوي انسان‌هاست.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام ابوترابي‌فرد در اولين همايش بين المللي محيط زيست و حيات وحش ايران که در سالن اجتماعات تالار شهر برگزار شد، افزود: انتخاب روز جهاني محيط زيست و حيات وحش، هشداري براي جامعه انساني است و بايد در راستاي حراست از اين سرمايه بزرگ کوشيد.

وي ادامه داد: انسان خردورز که بايد در سايه عقل خويش، حيات انساني خود را ارتقا ببخشد و راه را براي اعتلاي زندگي بهتر در اين دنيا و سراي ابدي مهيا کند، به دليل فاصله از حيات عقلاني زندگي خود را تباه مي کند و محيط زيست اطراف خود و حيات وحش را در معرض نابودي قرار مي دهد.

نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه حج مدرسه‌اي براي تربيت انسان‌هاست، تصريح کرد: در مراسم حج انسان‌ها نبايد به هيچ انساني حتي با سخن آسيب برساند، گياهي را از زمين بيرون درآورد و به حيوانات حتي درندگان صدمه بزنند که اين به معناي احترام به محيط زيست و حيات وحش و حفظ آنهاست.

ابوترابي فرد در ادامه اظهار اميدواري کرد: در سايه تربيت ديني، انساني و عقلاني، سرمايه هاي خود را در معرض آسيب قرار ندهيم.

وي با تأکيد بر ضرورت تغيير سبک زندگي انسان‌ها گفت: بايد توليد ثروت با بهره‌وري بالا در اولويت اقدامات قرار گيرد و از هدر دادن سرمايه‌هاي کشور جلوگيري شود.

نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بايد با تلاش شهرداري و شوراي شهر قزوين، اين شهر در جاي شايسته خود در حوزه گردگشري قرار گيرد، گفت: هدف ما بايد تبديل کردن شهر قزوين به نخستين شهر جاذب گردشگر باشد و براي اين امر بايد تمدن اين شهر را احيا کنيم و در معرض ديد قرار دهيم.

 

تصاویر مرتبط