چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۲

حجت الاسلام و المسلمين عابديني، امام جمعه قزوين:

رعايت قوانين الهي موجب حفظ محيط زيست مي‌شود

حجت الااسلام و المسلمين عبدالکريم عابديني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين گفت: رعايت قوانين الهي موجب حفظ محيط زيست مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام و المسلمين عابديني در اولين همايش بين‌المللي محيط زيست و حيات وحش ايران که در سالن اجتماعات تالار شهر برگزار شد، افزود: خداوند متعال در قرآن درباره حفظ محيط زيست سخن مي‌گويد و با توجه به تأکيدات قرآن در اين زمينه مي‌توان گفت تخريب محيط زيست کمتر از قضا شدن نماز و روزه انسان نيست.

وي با اشاره به اينکه در قرآن محيط زيست و طبيعتي به تصوير کشيده مي‌شود که آرزوي ماست، گفت: خداوند طبيعت را با همه زيبايي هايش براي ما خلق کرده است اما اين ما هستيم که با تخريب و آسيب زدن به آن، خود را در معرض خطر و آسيب قرار مي دهيم.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين با بيان اينکه آب و هوا تأثير بسيار زيادي در حفظ محيط زيست دارد، گفت: گونه‌هاي گياهي و جانوري از آب و هواي پيرامون خود استفاده مي کنند و اگر اين آب و هوا نامساعد باشد، آنها در معرض نابودي و آسيب قرار مي گيرند به طوريکه اکنون چهار هزار گونه گياهي از هشت هزار گونه گياهي موجود در کشور در حال انقراض است.

حجت الاسلام و المسلمين عابديني در پايان اظهار کرد: ذخاير آبي کشور محدود است و بايد با استفاده بهينه از آب موجود و نيز اقدامات مؤثر در حفظ طبيعت، کاهش ريزگرد ها و مساعد کردن هواي پيرامون خود در حفظ محيط زيست، حيات وحش و سلامت خود کوشا باشيم.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط