چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۲

دکتر ابتکار، معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست:

نقش مشارکت مردم و بخش خصوصي در حمايت از حيات وحش تأثيرگذار است

دکتر معصومه ابتکار، معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: نقش مشارکت مردم و بخش خصوصي در حمايت و صيانت از حيات وحش و جلوگيري از انقراض گونه‌هاي جانوري مهم و تأثيرگذار است.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ دکتر معصومه ابتکار در پيام تصويري خود به مناسبت روز جهاني حيات وحش در همايش بين المللي محيط زيست و حيات وحش ايران افزود: تاکنون اقدامات خوبي براي بزرگداشت اين روز جهاني در استان قزوين و با همت شهردار و استاندار قزوين و نيز بخش خصوصي انجام شده و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در حفاظت از حيات وحش يکي از مهم‌ترين اقدامات صورت گرفته است.

وي با بيان اينکه بايد برنامه‌ريزي اصولي براي گونه‌هاي در معرض تهديد و تنوع گونه‌هاي زيستي صورت گيرد، عنوان کرد: با برنامه‌ريزي و مديريت صحيح حيات وحش، جلوگيري از تهديد حيات وحش از طريق منابع پايدار، جلوگيري از تغيير کاربري، زمين خواري، قاچاق و شکار غيرمجاز و همچنين اشاعه فرهنگ صحيح حفظ حيات وحش در کشور مي‌توان در راستاي حفظ محيط زيست و حيات وحش ايران گام برداشت.

معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: قانونگذاري، تقويت قوانين، نظارت جدي بر محيط زيست از طريق تذکر به دستگاه هاي اجرايي و مسئول و افزايش مشارکت مردم از ديگر اقدامات مؤثر در حفظ محيط زيست و حيات وحش کشور خواهد بود.

دکتر ابتکار با اشاره به اينکه در بازديد مسئولان بين المللي از ايران، همگي بر تنوع زيستي بسيار مطلوب کشور تأکيد دارند، گفت: بايد از ظرفيت‌هاي بين‌المللي براي حفاظت و توسعه تنوع زيستي کشور استفاده کنيم و بايد توجه به تحريم‌هاي چند سال اخير، انتظار مي‌رود سازمان‌هاي بين‌المللي حمايت‌هاي خود را از ايران نسبت به ساير کشور ها افزايش دهند تا کمبودهاي به وجود آمده در اين مدت جبران شود.

وي در پايان با اشاره به برنامه‌ها و سياست‌هاي حفاظت از يوزپلنگ ايراني اظهار کرد: برنامه ريزي و سياست هاي جدي در نظر گرفته شده است و با بهره مندي از ظرفيت صاحب نظران در صدد هستيم تا اين برنامه ها در چهارچوب علمي و تأثيرگذار اجرا شود.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط