چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۲

دکتر همتي، استاندار قزوين:

رويکرد دولت مديريت صحيح و استفاده بهينه از محيط زيست است

دکتر فريدون همتي، استاندار قزوين گفت: رويکرد دولت يازدهم، مديريت صحيح و استفاده بهينه از محيط زيست است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ دکتر همتي در اولين همايش بين‌المللي محيط زيست و حيات وحش ايران که در سالن اجتماعات تالار شهر برگزار شد، افزود: يکي از سياست‌هاي ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب در سال جديد، حفاظت و صيانت از محيط زيست بوده و دولت يازدهم نيز برنامه هايي بر اساس سياست ابلاغي، تدوين و اجرا کرده است.

وي اقدامات شهرداري قزوين در حفظ محيط زيست را ستودني برشمرد و عنوان کرد: احداث بوستان ملي باراجين و دهکده طبيعت و نگهداري از گونه‌هاي مختلف جانوري در آن از مهم‌ترين اين اقدامات است.

استاندار قزوين با اشاره به طبيعت و شرايط اقليمي موجود در استان قزوين گفت: در استان قزوين کوه، دشت و تپه‌هاي ماهوري و انواع مختلفي اقليم وجود دارد که اين امر موجب تنوع زيستي و وجود گونه‌هاي جانوري مختلف در استان شده است.

دکتر همتي حفاظت از محيط زيست و حيات وحش را در حفظ سلامت جامعه مؤثر دانست و تصريح کرد: حفاظت و صيانت از محيط زيست و حيات وحش براي آيندگان به عنوان سرمايه ملي و جهاني يک وظيفه مي‌باشد زيرا تأمين زندگي سالم در گرو داشتن محيط زيست سالم و پويا است.

وي افزود: روح انسان با وجود زندگي ماشيني و فشارهاي ناشي از آن آسيب مي‌بيند که آشتي با طبيعت و حيات وحش مي تواند در آرامش انسان بسيار مؤثر باشد.

استاندار قزوين در پايان سخنان خود از حضور با شکوه مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي قدرداني کرد و گفت: انتخابات استان قزوين در نهايت امنيت و سلامت برگزار شد که اين نشان از فرهنگ رفيع مردم اين استان دارد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط