چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۲

دکتر نصرتي، شهردار قزوين:

محيط زيست مي‌تواند در خدمت گردشگري باشد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: محيط زيست مي‌تواند در خدمت گردشگري باشد تا توليد ناخالص ملي و اشتغال از طريق گردشگري افزايش يابد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ دکتر نصرتي در اولين همايش بين المللي محيط زيست و حيات وحش ايران که در سالن اجتماعات تالار شهر برگزار شد، افزود: 9.3 درصد سود ناخالص ملي کشورها در سال 2015 در منطقه آسيا و اقيانوسيه از طريق گردشگري به دست آمده و درآمد حاصل از اين صنعت در اين منطقه 2.27 تريليون دلار برآورد شده است.

وي با اشاره به اينکه 20 منطقه جاذب جهان و 23 درصد گردشگري جهان به آسيا و اقيانوسيه اختصاص دارد، عنوان کرد: در اين بين کشور تايلند از نظر جذب گردشگر رتبه نخست را در منطقه آسيا و اقيانوسيه کسب کرده است.

شهردار قزوين در ادامه با بيان اينکه در چند سال گذشته اقدامات خوبي توسط شهرداري قزوين براي توسعه گردشگري صورت گرفته است، گفت: همکاران سخت کوش من در شهرداري قزوين با وجود ناملايمات اقتصادي با همدلي هم توانستند اقدامات مؤثري در شهر براي ايجاد اميد در شهروندان انجام دهند.

دکتر نصرتي برگزاري اولين همايش بين المللي محيط زيست و حيات وحش ايران در قزوين را حاصل مديريت متحد شهري، حمايت استانداري و سازمان محيط زيست کشور دانست و گفت: گونه‌هاي حيات وحش هر کشوري برندي براي جذب گردشگر به آن کشور محسوب مي شود و با توجه به اينکه اولويت دار ترين برنامه در سال 2016 براي برون رفت از مشکلات اقتصادي و اشتغال نيز همين امر مي باشد، مي‌توان از اين فرصت براي جذب گردشگر بهره برد.

وي با اشاره به اينکه اکنون زيرساخت ها در قزوين براي جذب گردشگر فراهم شده است، اظهار کرد: قزوين با بيش از يک هزار اثر تاريخي و 80 اثر تاريخي ويژه، ويژگي هاي طبيعي و گردشگري فراوان همچون بوستان ملي باراجين، دارا بودن ظرفيت مقصد گردشگران مذهبي با برخورداري از امامزاده حسين (ع) به عنوان چهارمين حرم اهل بيت در ايران و چهار انبيا، پيشينه تاريخي غني، همجواري با پايتخت و قرار گرفتن در کريدور شرقي-غربي و شمالي-جنوبي کشور از ظرفيت هاي ويژه گردشگري بهره مند است و بايد با بهره گيري از هنر و خلاقيت مي تواند به عنوان مقصد گردشگري گردشگران داخلي و خارجي قرار گيرد.

شهردار قزوين ادامه داد: محيط زيست و حيات وحش امانتي در دست ما است و بايد با برنامه ريزي صحيح و بهره مندي از اين موهبت الهي، زمينه را براي اشتغال، کسب درآمد و ايجاد ثروت در شهر فراهم کنيم.

دکتر نصرتي در ادامه با اشاره به افتتاح فاز سوم دهکده طبيعت بوستان ملي باراجين گفت: در دو ماه گذشته بين 90 تا 200 نفر به صورت شبانه روزي براي بهره برداري از فاز سوم اين دهکده تلاش کرده اند و با توجه به بازديدي که از دهکده طبيعت در وين داشته ام، مي توان گفت بايد براي معرفي ملي و فراملي اين پروژه عظيم اقدام کرد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط