چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۲

پيام بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز حيات وحش:

آينده حيات وحش در دستان ماست

بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل متحد با انتشار پيامي به مناسبت سوم مارس روز جهاني حيات وحش، شعار سال 2016 را « آينده حيات وحش در دستان ماست» اعلام کرد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ در اين پيام آمده است: تلاش‌هاي جهاني براي حفاظت از حيات وحش در حال افزايش است. همچنين قوانيني براي کنترل قاچاق و شکار غيرمجاز گونه‌هاي جانوري به منظور توسعه پايدار کشورها، توسط کنواسيون جهاني حمايت از حيوانات سازمان ملل متحد به تصويب رسيده و اقدامات عملي در کشورها انجام شده است که کشورهاي داراي گونه‌هاي جانوري بيشتر، اقدامات محافظتي خاصي را بايد صورت دهند.

در ادامه اين پيام آمده است: با استناد به اين کنوانسيون، شکار غيرقانوني و قاچاق فيل‌هاي آسيايي، يوزپلنگ، مورچه خوار پولک دار، کوسه، وال و ... منع شده است زيرا چالش‌هاي تغيير زيستگاه، قاچاق و شکار غيرمجاز اين گونه‌ها، خطر انقراض آنها را افزايش داده است.

در پايان اين پيام آمده است: در روز جهاني حيات وحش امسال من از همه مردم، کسب و کارها و حکومت‌ها مي‌خواهم نقش خود را در حمايت از حيات وحش جانوري و گياهي دنيا ايفا کنند. فعاليت‌هاي ما تعيين کننده سرنوشت حيات وحش دنيا خواهد بود. آينده حيات وحش در دستان ماست.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط