سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۱

از سوي سازمان‌هاي مردم نهاد حامي حيوانات و طبيعت صورت گرفت:

تقدير از آتش نشانان قزوين بابت نجات جان حيوانات

از سوي تعدادي از سازمان هاي مردم نهاد حامي حيوانات و طبيعت قزوين از آتش نشانان قزوين بابت نجات جان حيوانات در عمليات هاي امداد و نجات و فعاليت هاي آتش نشانان در زمينه هاي زيست محيطي، با امضاء طوماري تقدير و تشکر شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين، در نامه اي که به امضاء تعدادي از سازمان هاي مردم نهاد حامي حيوانات و طبيعت رسيده از آتش نشانان قزوين بابت نجات جان حيوانات در عمليات هاي امداد و نجات و فعاليت هاي آتش نشانان در زمينه هاي زيست محيطي، تقدير و تشکر بعمل آمد.

در بخشي از اين تقديرنامه آمده است: «همانا انسان اشرف مخلوقات و نماينده خداوند بر روي زمين است، از اين رو انتظار مي رود که مراقبت زيردستان و مظلوماني که صدايي براي گفتگو و اعتراض ندارند را ارج نهيم.

بدين وسيله مراتب تقدير و تشکر خود را از حضرتعالي و کارکنان خدوم سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين نسبت به نجات جان حيوانات مظلوم و بي دفاع آسيب ديده، اعلام مي نمائيم و مفتخريم که آن سازمان وظيفه انساني و اسلامي خود را به نحو شايسته انجام داده و حيوانات را همچون ساير مخلوقات پاک خداوند، همانا يک شهروند محترم مي شمارد».

رسالت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين بر اين است که در هرگونه حادثه اي که حيوانات اهلي و وحشي محبوس يا گرفتار و يا در خطر مرگ باشند نجات داده و آنها را به سازمان حفاظت از محيط زيست بعنوان متولي اين امر تحويل مي دهد.

يکي از دلايل مهم ورود حيوانات به داخل محدوده شهري و روستاها، بارش برف، کمبود موادغذايي و سرماي شديد مي باشد.

گفتني است؛ در سال 1393 سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در بيش از 97 مورد عمليات و در 11 ماهه سال 1394 در بيش از 125 مورد عمليات نجات و رها سازي حيوانات شرکت داشته است.

شايان ذکر است؛ شهروندان ميتوانند در صورت مشاهده هرگونه وحوش در حوالي روستا و يا حومه مناطق شهري براي جلوگيري از حملات حيوانات به مردم و احشام با سامانه 125 آتش نشاني تماس بگيرند.

پايان پيام