چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۰۵

در راستاي ترويج فرهنگ شهروندي صورت گرفت؛

عقد تفاهم‌نامه همکاري سازمان فرهنگي شهرداري با آموزش و پرورش استان قزوين

تفاهم نامه همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با آموزش و پرورش استان قزوين امضاء شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري با اشاره به ظرفيت بالاي  آموزش و پرورش گفت: مي توان از اين پتاسيل به درستي براي آموزش اخلاق و حقوق شهروندي استفاده کرد.

سعيد وزيري نژاد افزود:آشنايي دانش آموزان با حقوق شهروندي تاثيرات بسيار موثري در برخواهد داشت و از هزينه هاي اضافه اي که به خاطر عدم آگاهي شهروندان نسبت به حقوق شهروندي بر شهرداري تحميل مي شود، جلوگيري خواهد شد.

وي با اشاره به تعامل اثربخش و فعال سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و اداره کل آموزش پرورش استان قزوين، اظهار اميدواري همچنان اين رويه همکاري و همفکري ميان اين دو نهاد داشته باشد تا در راستاي پيشرو اهداف نظام بتوانيم از اين فضاهاي آموزشي به نحو شايسته استفاده کنيم.

حجت‌الاسلام انصاري، معاون پرورشي فرهنگي آموزش و پرورش استان قزوين نيز گفت: آموزش و پرورش معدن بزرگي است که استخراج نمي شود، لذا شاهديم برغم وجود منابع فراوان در ايران به دليل عدم تربيت سرمايه انساني توانمند نمي توانيم از اين منابع براي رفاه حال شهروندان استفاده کنيم.

حجت‌الاسلام علي انصاري ضمن قدرداني از اقدامات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در برگزاري کارگاه هاي آموزشي خانواده اسوه با محوريت فرزند پروري و اخلاق شهروندي ويژه دانش آموزان، افزود: هر چقدر نسل جديد به حقوق شهروندي آگاه باشند، رأفت اسلامي، تعامل، قناعت، گفت و گوي سازنده و اخلاق نبوي در سطح جامعه ترويج مي‌يابد که در نهايت به نفع شهرداري است.

وي اظهار کرد: آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي موجود به آگاهي برمي گردد، امروزه انسان ها تحمل يکديگر را ندارند و نمي توانند يکديگر گفت و گو کنند، به طور قطع برگزاري کارگاه هاي آموزش شهروندي و ترويج سبک زندگي ايراني – اسلامي نقش بسزايي در کاهش آسيب ها و در نتيجه رشد و توسعه شهر خواهد داشت.

وي خاطرنشان کرد: اميد است با عملياتي شدن اين تفاهم‌نامه بتوانيم خروجي‌هاي خوبي را مشاهده کنيم .

گفتني است، اين تفاهم‌نامه به منظور ارتقاي فرهنگ و اخلاق شهروندي از طريق ارائه برنامه و آموزش هاي مرتبط به دانش آموزان در تمامي مقاطع تحصيلي منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاري بين سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و آموزش و پرورش استان قزوين در چهار ماده امضا شد که از جمله ماده‌هاي اين تفاهم‌نامه به منظور همکاري و بهره گيري از قابليت ها و پتاسيل هاي نرم افزاري و سخت افزاري و توليد و اجراي برنامه‌‌هاي فرهنگي،هنري،اجتماعي و ورزشي تعيين شده است.

اين تفاهم نامه به مدت يکسال تنظيم شده است، همکاري طرفين در اشاعه فرهنگ سلامت فردي و خانواده در بين دانش آموزان مدارس، همکاري در توليد و اجراي برنامه ها و آموزش شهروندي در بين دانش آموزان،ارائه خدمات آموزشي و پژوهشي در راستاي ترويج فرهنگ شهروندي و سبک زندگي نسبت به دانش آموزان، معلمان و مشاوران و انتقال و تبادل اطلاعات پژوهشي، آموزشي و مديريتي از ديگر مفاد اين تفاهم‌نامه به شمار مي‌آيد.

 

تصاویر مرتبط