چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۰۵

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين:

شهر ايمن با مشارکت شهروندان تحقق مي‌يابد

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: بهره‌مندي شهروندان از سازمان آتش نشاني کارآمد، مجهز و توانمند از جمله شاخص‌هاي حقوق شهروندي در جامعه ايمن مي‌باشد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر افزود: مهمترين وظيفه سازمان آتش نشاني، ارائه خدمات ايمني و اطفاء حريق، ياري رساندن به شهروندان در هنگام وقوع سوانح و ارائه آموزش هاي پيشگيري و ايمني به شهروندان است.

ذوالقدر با اشاره به شاخص مطلوب استاندارد احداث ايستگاه هاي آتش نشاني در سطح شهر گفت: در اين حوزه، لزوم احداث يك ايستگاه آتش‌نشاني به ازاي هر 50 هزار نفر است و سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين، اکنون داراي 8 ايستگاه آتش نشاني مي‌باشد و در قالب اين سطح استاندارد قرار گرفته است.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين بخش عمده فعاليت هاي اين سازمان را در حوزه آموزش شهروندي برشمرد و در اين باره گفت: ارائه آموزش‌هاي ايمني در مدارس و مربيان مهد کودک‌ها، واحدهاي اقتصادي و مجتمع‌هاي مسکوني از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان در راستاي تحقق آموزش شهروندي مي‌باشد که مورد توجه قرار گرفته است.

اين مقام مسئول افزود: بايد اذعان کرد که تنها راه کاهش حوادث، افزايش آگاهي مردم و شهروندان است، لذا سياست گذاري‌هاي آموزش برون سازماني آتش نشاني قزوين مبتني بر نهادينه شدن فرهنگ ايمني و تحقق شعار "شهر ايمن با مشارکت شهروندان" است.

ذوالقدر در پايان با اشاره به حساسيت شغل آتش نشاني و حوادث مربوط به آن از شهروندان خواست تا شماره تلفن 125 آتش نشاني را به خاطر بسپارند و با آموزش استفاده به فرزندانشان به آن‌ها بياموزند که اين سامانه کمک رسان را بدون دليل اشغال نکرده و صرفا در مواقع بروز خطر آن را شماره گيري کنند.

پايان پيام

تصاویر مرتبط