سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۰۴

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

متناسب با نيازهاي هر محله برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگي تدوين و اجرا شود

سعيد وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: متناسب با نيازهاي هر محله بايد برنامه هاي آموزشي و فرهنگي تدوين و اجرا شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري‌نژاد در نشست صميمي که با حضور مديران و مسئولان فرهنگي محلات 14 گانه قزوين در سالن جلسات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري برگزار شد از مديران محلات خواست تا استعداديابي در محلات، استفاده از توانمندي ها، جذب مشارکت افراد فرهنگي و اجراي برنامه هاي آموزشي و فرهنگي به صورت محله محور  را در اولويت برنامه هايشان قرار دهند.

وي با اشاره به آسيب هاي اجتماعي جامعه، اظهار کرد:بسياري از مشکلات موجود در کشور  ريشه در ضعف برنامه هاي فرهنگي دارد، بنابراين اولويت فعاليت هاي طرح محله ما بايد شناسايي مشکلات مختص هر محله و پيچيدن نسخه مخصوص براي آن محله باشد.

اين مسئول با بيان اين مطلب که تحقق اهداف طرح «محله ما» نيازمند برنامه ريزي دقيق،همت جهادي و شبانه روزي است، افزود:کار فرهنگي کار دلي است،در کار فرهنگي بايد مخاطبان را در نظر  گرفت و هدف کار براي جوانان باشد و به واسطه آن، تأثير آن روي ديگر اقشار نيز گذاشته خواهد شد.

مديرعامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين تفاوت اصلي طرح «محله ما» در قزوين با ديگر شهرهايي نظير قزوين در اين است که از کارکردهاي مساجد محلات به عنوان پايگاه‌هاي اصلي در اجراي طرح محله ما  استفاده مي شود.

وزيري نژاد با بيان اين مطلب که جذب نسل جوان به مساجد با عناوين مختلف نظير برگزاري کارگاه هاي آموزشي و مسابقات علمي از رسالت هاي اصلي طرح محله ما مي باشد،افزود: حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مساجد مانع منحرف شدن آنان از مسير اصلي دين اسلام و انقلاب اسلامي مي گردد، تحقق اين مهم نيازمند استفاده از شيوه هاي تبليغ ديني جديد مي باشد.

وي در ادامه خاطرنشان کرد:درصدد هستيم در سال 95 پس از کارشناسي و ارزيابي هاي لازم ظرف مدت سه سال تعدادي از مساجد سطح شهر به ست هاي ورزشي مجهز شود که اميدواريم اين اقدام گامي موثر در جذب نسل جوان با مساجد باشد.

وزيري نژاد يکي از اهداف اصلي اجراي طرح محله ما را جذب مشارکت‌هاي مردمي در راستاي رسيدن به اهداف و رسالت‌هاي مديريت شهري برشمرد و از مديران محلات خواست در قالب کارگاه هاي آموزش و طرح هاي خلاقانه به دغه غه هاي شهرداري به ويژه در حوزه اخلاق شهروندي،فرهنگ شهرنشيني، نظافت شهري، ترافيک و گردشگري بپردازند.

 اين مسئول در ادامه از مديران و مسئولان فرهنگي محلات خواست به مسائل عميق تر نگاه کنند و مسير طي شده را بازنگري کنند و از ايده ها و طرح هاي نوين در اجراي برنامه هايشان استفاده کنند.

وي از مديران محلات 14 گانه قزوين خواست تا از ظرفيت فضاي مجازي جهت تحقق اهداف طرح محله بهره ببرند و با ايجاد گروه هاي مجازي مروج حقوق شهروندي باشند چرا که  فضاي مجازي مي تواند نقش و اهميت بسياري در ترويج اصول حقوق شهروندي و برنامه هاي فرهنگي سازمان داشته باشد.

به گفته وي طرح محله يکي از مردمي ترين و موفق ترين طرح هاي شهرداري است که اميدواريم با مديريت صحيح اين طرح شاهد توسعه شهر قزوين، مشارکت بيشتر مردم در اداره شهر و کاهش معضلات اجتماعي و فرهنگي محلات باشيم.

گفتني است،در اين نشست مديران و  مسئولان فرهنگي به ارائه نقطه نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط