جمعه ۱۳۹۴/۰۶/۰۶

نصرتي، شهردار قزوين تاکيد کرد؛

استفاده از تجربيات شهر هايکو چين در راستاي توسعه گردشگري

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: برنامه‌هاي بين شهر هايکو و قزوين شباهت زيادي به هم دارند و بر اين اساس مي‌توان از تجربيات و توانايي دو شهر به نفع هم استفاده کرد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در نشست مشترک با ني‌چيانگ،شهردار شهر هايکو چين که با حضور داود محمدي نماينده مردم قزوين، دکتر محمدخداداي رئيس مجمع شهرداران آسيايي، مديرکل راه و شهرسازي استان، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و سرهنگ محمدي رئيس راهور استان برگزار شد، افزود: با توجه به حضور شهردار شهر هايکو براي اولين بار به ايران و شهر قزوين اميدواريم ارتباط خوب و مستحکمي بين اين دو شهر ايجاد شود.
نصرتي با اظهار خردسندي مبني بر انتخاب شهر هايکو به عنوان رئيس مجمع شهرهاي آسيايي گفت: جاي خوشحالي است که در ايام بزرگداشت روز قزوين شهردار هايکو مهمان شهر قزوين هستيد.
اين مقام مسوول با اشاره به ميزباني شهرهايکو در سال گذشته براي برگزاري مجمع شهرهاي آسيايي گفت: شهر هايکو شهري آماده پذيرايي گردشگر با داشتن زيرساخت‌هاي فراوان گردشگري و جاذبه‌هاي متعدد گردشگري است.
شهردار قزوين افزود: رسيدن به بالاترين سطح جاذبه‌هاي گردشگري يکي از اهداف چشم‌انداز شهر هايکو است.
نصرتي اظهار کرد: برنامه‌هاي شهر قزوين شباهت زيادي به شهر هايکو دارد و در اين برنامه مي‌توان از تجربيات و توانايي دو شهر به نفع هم استفاده کرد.
وي گفت: شهر تاريخي قزوين مي‌تواند زمينه انتقال تجربه به يک شهر جديد و مدرن باشد.
شهردار قزوين بيان کرد: عقد خواهرخواندگي با شهر هايکو در 5 سرفصل صورت گرفته است و امسال مي خواهيم به 2 سرفصل آن تاکيد بيشتري شود.
اين مقام مسوول گفت: تبادل تجربه و سرمايه‌گذاري همراه با مطالعه و طراحي و اجرا بين دو شهر در پروژه‌هاي مختلف و بهره‌برداري از توانايي طرفين در سرفصل گردشگري براي مبادله و استفاده از جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي هر دو شهر  دو سرفصل مهم در عقد خواهرخواندگي مي‌باشد که مي‌خواهيم به آن توجه بيشتر شود.
وي ادامه داد: اميدواريم پرداختن و احترام گذاشتن به 5 سرفصل عقد خواهرخواندگي بين اين دو شهر ملاک عمل هر دو شهر باشد.
نصرتي گفت: بايد در کنار هم به گونه‌اي با اقتدار حرکت کنيم تا بتوانيم دو شهر تاثيرگذار نسبت به هم باشيم.
شهردار قزوين با بيان اينکه شهر قزوين يک شهر بين‌المللي از نگاه سازمان ملل متحد است، گفت: در سال گذشته با حضور 23کشور و نمايندگي سازمان ملل توانستيم مجمع جهاني شهرهاي اسلامي را در قزوين برگزار کنيم و دبيرخانه دائمي اين مجمع و رياست آن به مدت 5 سال به شهر قزوين سپرده شد.
اين مقام مسوول اظهار کرد: سال آينده شهر قزوين ميزبان اجلاس جاده ابريشم با 200شهرميهمان است و اين افتخاري براي شهر قزوين است که برگزاري اين اجلاس به شهر قزوين سپرده شده است.
وي گفت: اميدواريم شهر هايکو کشور چين بيشترين تاثيرگذاري را در برگزاري اجلاس جاده ابريشم داشته باشد.
شهردار قزوين در پايان اظهار اميدواري کرد: همکاري بين شهر قزوين و شهرهايکو زمينه همکاري بين‌المللي مستحکمي بين دو شهر باشد.
پايان پيام
 
 

 

تصاویر مرتبط