دوشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۰۲

قاسمي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين:

پروژه کاشي‌کاري تقاطع غيرهمسطح 7 دي به پايان رسيد

داريوش قاسمي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: در آستانه فرا رسيدن هفته دولت و روز قزوين، اجراي پروژه کاشي کاري تقاطع غيرهمسطح 7 دي (نادري) به پايان رسيد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين ;داريوش قاسمي افزود: به منظور حذف آلودگي هاي بصري پل 7 دي (نادري) و همچنين ايجاد نماي شهري مناسب در اين محل، اداره زيباسازي  نسبت به اجراي اين پروژه با استفاده ازتکنيک کاشي کاري و رنگ آميزي اقدام کرده است.
 
وي تصريح کرد: براي اجراي اين پروژه، در پايه اين پل طرح کاشي کاري انجام شده که رنگ بندي کاشي ها از بناهاي قديمي شهر قزوين همانند مدرسه سردار و دروازه درب کوشک اقتباس شده است.
 
قاسمي با اشاره به اين که استفاده از فضاها و چشم اندازهاي مناسب طبيعي و دست ساز در شهرها مي تواند آثار مثبت روحي و رواني زيادي براي شهروندان بدنبال داشته باشد، عنوان کرد: براي اجراي پروژه پل 7 دي (نادري) حدود يکصد مترمربع کاشي کاري و بالغ بر 500 مترمربع نقاشي انجام شده است.
 
اين مسوول با ارائه گزارشي از فرآيند اجراي اين طرح گفت: در مرحله نقاشي اين پل، ابتدا شستشو و پاکسازي بدنه انجام و سپس با دستگاه ساب زني بدنه پل ساب زده شد و در مرحله بعد لکه گيري، بتونه کاري و مرمت ترک ها و شکستگي هاي بدنه بتوني انجام شده است.
 
وي افزود: پس از لکه گيري، از مواد "يوني پرايمر" که باعث مقاومت و ماندگاري بيشتر رنگ مي شود استفاده شده و در مرحله آخر نيز ديواره ها با رنگ آکريليک قابل شستشو رنگ آميزي شده است.
 
قاسمي خاطر نشان کرد:  سازمان زيباسازي شهرداري قزوين در اين پروژه سعي کرده است در جهت بهسازي و زيباسازي جداره  پروژه هاي جديد الاحداث، مانند پل 7 دي  سازه هاي وبي روح بتني را با استفاده از نمادهاي هنري که برگرفته از فرهنگ و آداب و رسوم مي باشد، در بستري کاملاً امروزي بدنه سازي کند که  اين امر تلطيف فضاهاي شهري و تأمين آرامش روحي ورواني شهروندان و گردشگري شهر قزوين را بدنبال دارد.
 
وي نگهداري و مواظبت از اين فضاها را بسيار حاير اهميت خواند و يادآور شد: با وجود حجم بالاي مشکلات شهري و مالي، شهرداري قزوين بر مقوله زيباسازي فضاها و محيط هاي عمومي شهري تاکيد دارد.
 
سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين، در ادامه اظهار کرد: تلاش مي کنيم در قالب پروژه هاي مختلف، جلوه هاي عمومي شهر را زيباتر کنيم، ولي لازمه آن همراهي شهروندان است، چراکه شهر زيبا محصول همکاري مشترک شهرداري و شهروندان مي‌باشد.
پايان پيام
 
 


 

تصاویر مرتبط