یکشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۲۵

نصرتي، شهردار قزوين:

شهيد حجت‌الاسلام علي‌اکبر ابوترابي‌ افتخاري بزرگ براي شهر قزوين است

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد، سيد و سرور آزادگان ايران مايه برکت و افتخاري بزرگ براي مردم شهر قزوين است که بايد ويژگي‎هاي بارز اين شخصيت بزرگوار را سرمشق زندگي خود قرار دهيم.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در دومين همايش نکوداشت شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد، سيد و سرور آزادگان ايران با عنوان "ابرفياض" که با حضور علي‌اکبر صالحي معاون رئيس‌جمهور، سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت، نمايندگان مجلس و مسوولان کشوري، استاني و شهري به همت شهرداري قزوين برگزار ‌شد، افزود: صبر و ايثار از ويژگي‌هاي بارز شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد مي‌باشد که الگوي براي جامعه امروزي است.
وي با بيان اينکه جاي خوشحالي است که براي دومين سال همايش نکوداشت شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد با مشارگت و همدلي مسوولان استاني و شهروندان برگزار مي‌شود، بيان کرد: در سال گذشته توانستيم با مشارکت و همراهي شهروندان و مسوولان اولين همايش نکوداشت شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد را به بهترين نحوه برگزار کنيم.
نصرتي با اشاره به دبيرخانه دائمي اجلاس بزرگداشت شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد گفت: اميدواريم با تکرار برگزاري اين مراسم ياد و خاطره آزادگان و اين شخصيت بزرگوار را گرامي بداريم و جاي خوشحالي است که ميزباني اين برنامه بر عهده شهر تاريخي قزوين ميباشد.
شهردار قزوين با بيان اينکه يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي هر شهري، مفاخر آن شهر است که مي‌توان به آن افتخار کرد، گفت: شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد يکي از شخصيت‌هاي شاخص شهر قزوين است که شهروندان قزويني به آن افتخار مي‌کنند.
وي با اشاره به گذشته پرافتخار شهر قزوين اظهار کرد: شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد در زمان اسارت بين اسرا مانند خورشيدي مي‌درخشيد و همچنين ستاره درخشاني بود که هدف و راه را به همه نشان مي‌دادند.
اين مقام مسوول گفت: ايثار با شکوه‌ترين مظهر انسان است و بزرگ مرداني چون شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد الگوي صبر و ايثار بودند.
وي بيان کرد: جامعه ما هميشه نيازمند شخصيت‌هاي شاخصي همچون شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد است تا با الگوگيري از آنان بتوانيم با سربلندي در جامعه خدمت کينم.
نصرتي بيان کرد: وجود شخصيت‌هاي مانند شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد در هر جامعه‌اي يک معجزه است و بايد از ويژگي‌هاي اين شخصيت بزرگوار هميشه به بهترين شيوه استفاده شود.
اين مقام مسوول ادامه داد: اميدواريم با برگزاري اين نوع همايش‌ها بتوانيم دين خود را به جامعه ايثارگران و آزادگان ادا کنيم.
گفتني است؛دومين همايش بزرگداشت سالروز عروج ملکوتي، شهيد ابوترابي، با همکاري استانداري قزوين، بنياد شهيد قزوين، موسسه پيام آزادگان کشور و ساير نهادهاي مربوطه و با حضور جمعي از مسوولان کشوري، آزادگان سراسر کشور و خانواده‌ي شهدا و ايثارگران برگزار شد.
بر اساس اين گزارش؛ دومين همايش نکوداشت شهيد حجت الاسلام و المسلمين سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد، سيد و سرور آزادگان ايران با عنوان "ابرفياض" صبح امروز همزمان با ايام سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي و در سالن دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) قزوين برگزار شد.
گفتني است؛ در اين همايش از کتاب خاطرات ? تن از آزادگان استان رونمايي شد و همچنين با توجه به اينکه اين روز همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) است، از ? همسر فداکار آزاده قزوين که نقش بسزايي در تربيت فرزندان خود و حضور موثر در جامعه داشتند، تجليل به عمل آمد.
بيان خاطرات حجت الاسلام ميرسيدي از آزادگاني که در دوران اسارت همراه با سيد آزادگان شهيد حجت‌الاسلام سيد علي‌اکبر ابوترابي‌فرد بود، پخش کليپ‌هاي ويژه سرگذشت شهيد ابوترابي، سرود و برگزاري نمايشگاه عکس و کتاب از برنامه‌هاي اين همايش بود.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط