یکشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۱۸

خزائي، پدر علم آينده پژوهي ايران:

احداث رصدخانه داده‌اي از اقدامات ارزشمند شهرداري قزوين است

نهمين جلسه هم‌انديشي شهردار با مديران و کارشناسان مجموعه شهرداري قزوين با حضور دکتر سعيد خزائي، پدر علم آينده پژوهي ايران برگزار شد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ سعيد خزائي، پدر علم آينده پژوهي ايران و عضو هيئت علمي و استاد دانشگاه تهران در نهمين جلسه هم‌انديشي شهردار با مديران و کارشناسان مجموعه شهرداري قزوين گفت: طرح احداث رصدخانه داده‌اي شهرداري قزوين نشان از اين است که مجموعه مديريت شهري به برنامه‌ريزي توجه ويژه دارد.
 
وي افزود: طرح احداث رصدخانه داده‌اي شهرداري قزوين از اقدامات ارزشمندي است که براي استقبال از آينده و تحقق چشم‌انداز توسعه شهر قزوين مي‌باشد.
 
خزائي بيان کرد: براي توسعه شهر و مديريت موفق بايد با مشارکت شهروندان ايده‌ها را اجرايي کرد.
 
وي گفت: ايده‌ها و افکار بزرگ، آينده شهر را تغيير خواهد داد و بايد در اين راستا اتاق فکرهاي با مشارکت شهروندان تشکيل شود.
 
پدر علم آينده پژوهي ايران عنوان کرد: براي نو شدن بايد فکر و ايده تازه داشت که در همين راستا بايد از انديشه‌ها و رويکردهاي تازه و نيز خرد جمعي استفاده کرد که يکي از همين موارد نيز استفاده از علم آينده پژوهي است
.
خزايي برنامه‌ريزي را اقدامي معطوف به آينده عنوان و تصريح کرد: آينده از تعامل روند، رويداد، تصميم و اقدامات شکل مي‌گيرد که بايد با همت همه افراد و در کنار پرداخت به علم آن براي ساخت آينده‌اي مطلوب گام برداشت.
 
در ادامه علي‌رضا خزائلي، معاون طرح و برنامه شهرداري قزوين گزارش کاري از روند نظام پيشنهادات شهرداري قزوين ارائه کرد و گفت: پيشنهاد آقاي شادمهاني از کارکنان شهرداري قزوين درباره مديريت يکپارچه شهري با استفاده از جي آي اس و فناوري اطلاعات در دست اجرايي شدن است.
 
پايان پيام  

 

 

تصاویر مرتبط