شنبه ۱۳۹۴/۰۵/۰۳

نصرتي، شهردار قزوين:

تدبير شهرداري در کاهش مصرف سوخت موجب تقدير وزير نفت شد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: با موافقت وزير نفت کشور سهميه گازوئيل با 95 درصد تعديل قيمت با استاندارد يورو 4 به سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين اختصاص يافت.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي با اشاره به طرح پايش سهميه بندي نفت و گاز (گازوئيل) اتوبوس‌ها در کشور افزود: از 5 سال پيش شهرداري قزوين در راستاي ايجاد هواي پاک و آسمان آبي براي همگان با اتخاذ تدابير ويژه با نصب GPS و کنترل سوخت اتوبوس‌هاي شرکت واحد موفق شد سوخت هر اتوبوس را از 300 به 100ليتر در روز کاهش دهد و اين مازاد سهميه گازوئيل را به شرکت نفت برگرداند.
وي اضافه کرد: اين بدان معناست که از يک ميليون و 600هزار ليتر سوخت مصرفي در ماه سازمان اتوبوسراني قزوين يک ميليون و 100هزار ليتر سوخت نفت و گاز(گازوئيل) به شرکت نفت برگشت داده شده است.
شهردار قزوين بيان کرد: شرکت نفت پس از بررسي عملکرد 30 استان کشور و براي تشويق شهرداري قزوين و الگو سازي برنامه ريزي قزوين براي ديگر شهرداري هاي کشور، سهميه ماهيانه 540هزار ليتر سوخت گازوئيل با 50پي پي ام آلايندگي را با استاندارد يورو 4 تخصيص داد.
نصرتي يادآور شد: تاکنون سوخت گازوئيل تحويلي به اتوبوسراني قزوين با بيش از 70 پي پي ام آلايندگي بود در حالي که هزينه سوخت 50پي پي ام حدودو 10هزار تومان است و دولت با تخفيف تشويقي شهرداري قزوين اين سوخت را ليتر 250تومان به اتوبوسراني اختصاص مي‌دهد.
وي اعلام کرد: با تحويل سوخت 50پي پي ام با اين تخفيف تشويقي هزينه هاي سالانه سازمان اتوبوسراني 12 ميليارد ريال کاهش خواهد يافت.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط