سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

همسان سازی حقوق کارمندان و کارگران شهرداری پیگیری و اجرا شود/ لزوم اختصاص ردیف بودجه ویژه پروژه های مادر وکودک

با توجه به اینکه قزوین به عنوان پایلوت یکی از شهرهای دوستدار کودک معرفی شده ضرورت دارد تا در تمامی اماکن عمومی و پروژه های مدیریت شهری پیوستهای مادروکودک مورد توجه قرار گیرد و ردیف بودجه اختصاصی برای این منظور در بودجه لحاظ شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی کلیات لایحه بودجه شهرداری برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد:یکی از نقطه ضعف های مدیریت شهری در این دوره عدم توجه به تشکیل جلسات شورای سازمانهاست که حداقل در موضوع سیاست گذاری بودجه سازمانها موثر بود .
 
وی ادامه داد: لازم بود تا در راستای همفکری بیشتر، نمایندگان شورا در شورای سازمانها جلساتی را داشته باشند و اگر نظری در مورد بودجه دارند را به کمیسیون ها ارایه دهند.
 
اشدری با انتقاد از عملکرد شهرداری در مورد پروژه بوستان قرادآباد که در روکش بودجه مورد تاکید شورا بود، گفت: شهرداری  توان اجرای این پروژه که بسیار سهل و آسان بود را نداشت چون تمامی منابع آن در باغستان قرآد آباد موجود بود ، فقط لازم بود دو آلاچیق و آماده سازی ساده بدون تغییر کاربری برای حضور مردم دراین بوستان باغستانی را مهیا می کرد، اما متاسفانه به بهانه های مختلف و غیر منطقی هیچ کاری برای این پروژه انجام نداد و حتی در استانداری به دنبال پاسخ نامه خود هم نرفت. البته مدیریت شهری در تمامی سیاستهای بودجه ای شورا خصوصا روکش بودجه بسیار ضعیف عمل کرد .

به گفته رییس کمیسیون بانوان مدیریت شهری اعتقادی به تعامل با شورا ندارد.
 
اشدری در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه کمیسیونهای شورا در بررسی بودجه به موضوعات پیوست مادر و کودک تاکید کرد وگفت: با توجه به اینکه قزوین به عنوان پایلوت ، یکی از شهرهای دوستدار کودک معرفی شده، ضرورت دارد تا در تمامی پروژه ها پیوستهای مادر وکودک مورد توجه قرار گیرد و ردیف بودجه اختصاصی برای این منظور در بودجه لحاظ شود.
 
رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نظرات برخی از اعضا در مورد پرداخت بازار کار و برقراری عدالت در پرداخت اضافه کاری و تعطیل کاری پرسنل گفت:ما وظیفه داریم که از حق قانونی شهروندان دفاع کنیم و پرسنل شهرداری نیز جزو شهروندان هستند لذا از مدیریت شهری می خواهیم تا در راستای همسان سازی حقوق کارمندان و کارگران شهرداری اقدام کند تا حقی از پرسنل ضایع نشود.
 
وی در ادامه سخنانش گفت:  از ریاست شورا می خواهم تا موضوع برگزاری جشنواره عکس و خانواده را که یکی از طرحهای فاخر کمیسیون بانوان بود و توسط سازمان فرهنگی به یغما رفت و رئیس این سازمان با رفتاری که نه تنها اخلاق مدارانه نبود بلکه غیر قانونی نیز  بود ، بدون اطلاع و مجوز کمسیون بانوان و با نارضایتی  طراح و مجری طرح به طور ناقص و ضعیف این طرح وسیع و هدفمند و کیفی را بدون نتیجه مثل دو هزار برنامه کاذب و بی محتوی خود آسیب زد ، را پیگیری کند .
 
اشدری تاکید کرد: رییس سازمان فرهنگی و ورزشی به لحاظ تعرض و دخالت بی جا و غیر اصولی به طرحها و پیشنهادات مردمی و مصوبات کمیسیون بانوان و خانواده و اجرای خود سرانه ،کفایت و شایستگی مدیریت این سازمان را ندارد ، طرحهای مردمی به صورت امانت در اختیار  شورا و مدیریت شهری قرار می‌گیرد و هر گونه دخالت  و یا تصرفی در حین اجرا  غیر قانونی و غیر اخلاقی است و موجب تضیع حق شهروندان و نخبگان فرهنگی و اجتماعی و هنرمندان گرامی می‌شود و باید برخورد قانونی با متخلفان شد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط