سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۴

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

بوستان باغستانی قراد آباد تا دهه فجر افتتاح شود/ قانون به کارگیری معلولان ایثارگر در شهرداری قزوین اجرا شود

شهرداری قزوین باید بوستان باغستانی قراد آباد را تا دهه فجر امسال افتتاح و شرایط حضور خانواده ها در این بوستان را فراهم کند.

 فاطمه اشدری  رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده  شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا ضمن تبریک روز جهانی معولین به تمام شهروندان و آسیب دیدگان اظهار کرد : بنده متاسفم که این روزها می گذرد اما در مدیریت شهری کاری شایسته برا ی این قشر عزیز انجام نمی دهیم  تا آنان به عدالت اجتماعی خودشان در مدیریت شهری برسند .
 
 وی همچنین بر لزوم توجه به کارگیری معلولین در شهرداری به ویژه معلولین ایثارگر تاکید کرد و گفت: معلولان سهم ۳ تا ۵ درصدی در اشتغال دارند اما متاسفانه در مدیریت شهری هنور برای معلولان ایثارگر نتوانسته ایم گامی برداریم .
 
 وی ادامه داد: در حوزه اشتغال معلولین که نتوانسته ایم اقدام کنیم، حداقل معابر شهری را ساماندهی کنیم که به آمار معلولین  اضافه نشود؛ معلولین از اقشار بسیار عزیز جامعه هستند و باید خدمات لازم را به آنان  ارایه دهیم.
 
اشدری  دربخش دیگری از سخناشن همچنین با اشاره به اینکه برخی از شهروندان توان پرداخت عوارضات  شهرداری را ندارند خاطر نشان کرد: اخیرا مشاهده می شود  برخی از افراد و اقشار کم درآمد توان پرداخت عوارض و دیون خود به شهرداری را ندارند و متاسفانه از طرف مراجع قانونی جلوی حداقل یارانه آنها گرفته شده  چون به شهرداری بدهکارند.
 
وی ادامه داد: به نوعی امرار معاش شهرداری و کسب درآمدش از مردم است و حتی سهم ارزش افزوده هم تحمیلی به مصرف کنندگان  ‌(مردم) است و این جفا در حق شهروندان است که شهرداری در اثر عدم پرداخت عوارضات، حداقل یارانه ای که به آنان پرداخت می شود را مانع شود .
 
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین پیشنهاد کرد ؛تا با طرح و مصوبه ای در شورای شهر ،برای این افراد از بخشودگی ماده 16 یا 17 و شرایط دیگری را لحاظ نماییم چرا که تک تک مادر مقابل این شهروندان مسئول هستیم .
 
 این عضو شورای اسلامی شهرقزوین در بخش دیگری از سخنانش ضمن گریز به تایید اعضای شورا مبنی بر تعریض محور مسیر نسیم شمال اظهار کرد:مسیر کمربندی  آیت الله باریک بین  (کمربندی شرق قزوین) با از بین رفتن درختان باغستان خطا و اشتباه بود و ما دائما در حال سرمایه گذاری در این مسیر اشتباه هستیم و آیندگان و مردم ما  را قضاوت خواهند کرد.    
                                                                                                                                         اشدری ادامه داد: طرح اولیه تعریض محور نسیم شمال آسیبی به باغستان وارد نمی کرد و در حلقه بیرونی باغستان اجرا می شد و مسیر فعلی نسیم شمال با محوریت مسیر جاده سلامت با هوای پاک و سالم با جشم انداز زیبای باغستان سنتی انجام می شد . در نهایت اگر محکوم به اجرا و تکمیل این  گذر هستند به جای تعریض این جاده و ایجاد زیر گذر و رو گذر و ... و هر طرحی که به حریم و هویت باغستان آسیب بزند به یک جاده یکطرفه منتهی شده و شانه خالی هم از وضع موجود هزینه شود، نه تخریب مجدد بخشی دیگری از باغستان !  
 
وی تاکید کرد: چرا نباید پروژه های عمرانی بر مدار و محوریت انسان باشد و برای خودرو و تردد آنها برنامه ریزی می کنیم ؟ چرا برای مسیرهای پیاده روی و دوچرخه کار نمی کنیم مگر نه این است که با پیاده روی قلب و روح و روان و جسمی سالم خواهیم داشت ؟
 
 اشدری همچنین از احداث مسیرهای سلامت و پیاده روی در کنار خیابان و اتوبان انتقاد کرد و گفت: مسیر جاده سلامت باراجین و کمربندی آیت الله باریک بین( شرق ) با نام سلامت آن در تناقض است چرا که شهروندان باید در کنار ورزش و پیاده روی سرب و دودهای خودروها را وارد حلق خود کنند و ارمغانی جز این برایشان ندارد.  
 
وی با تاکید بر این نکته که باغستان در حوزه سلامت و میراث معنوی قزوین بسیار با اهمیت است تصریح کرد: ما نباید همه مسیرها را برای خودروها بسازیم  خانواده ما یک ساعاتی را دوست دارد پیاده روی کند و لذا باید این مسیرها فراهم باشد .  
 
 به گفته اشدری باید در برنامه سال آینده پروژه ها با محوریت پیاده و انسان طراحی شود و برای سلامت مردم طرحهای خوبی برنامه ریزی شود.
 
 وی با اشاره به اینکه باغستان در سلامت جامعه بسیار مهم است خاطر نشان کرد: شهرداری قزوین باید بوستان باغستانی قراد آباد را تا دهه فجر امسال افتتاح نماید و شرایط حضور خانواده در این بوستان را فراهم کند.
                                                                                                                                        

وی همچنین خواستار تعیین وقت برای هر کدام اعضای شورا پیرامون ارایه گزارش کار و تذکرات درصحن علنی شورا شد و گفت: ضمن پیگیری این درخواست از ریاست شورا تقاضا دارم تا نسبت به پیگیری ارائه و اجرای طرحهای ارائه شده توسط اعضای شورا پیرامون موضوعات مختلف و طرح آن هادرصحن شورا اقدام نماید .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط