چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

رییس شورای اسلامی شهر قزوین:

عدالتخواهی اولویت اصلی و حیاتی برای رشد و توسعه جامعه است

عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری برای عدالت یک ضرورت حیاتی و اولویت اساسی برای رشد و توسعه جامعه است.

علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان این که جریان عدالتخواهی و ظلم ستیزی از نخستین و مهمترین آرمانهای انقلاب اسلامی است ،به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی درخصوص توجه به برقراری عدالت و عدالتخواهی اشاره و  اظهار کرد: براین اساس عدالت، تندروى نیست؛ حق‌گرایى است؛ توجه به حقوق آحاد مردم است؛ جلوگیرى از ویژه‌خوارى است؛ جلوگیرى از تجاوز و تعدى به حقوق مظلومان است ،لذا عدالت‌خواهی یک ضرورت و اولویت است.
 
وی افزود: اکنون نیز پس از گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی ، عدالت خواهی در جامعه‌ ما تبدیل به یک ارزش شده و فعالیت‌ های عدالت ‌جویانه و فعالیت‌هایی که از ایجاد فساد در هر منطقه و محله ای جلوگیری می‌  کند بسیار مشاهده می شود.
 
فرمانی خاطر نشان کرد: نباید  عدالت را صرفاً از بالا برای یک جامعه جاری و توسعه داد یعنی برای تقویت عدالت در جامعه، باید مردم هم نقش خودشان را ایفا کنند لذا مطالبه‌گری‌ در موضوع عدالتخواهی موضوعی بسیار با اهمیت است .
 
به گفته رییس شورای اسلامی شهر قزوین ، عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری برای عدالت یک ضرورت حیاتی و اولویت اساسی است.
 
فرمانی با بیان اینکه عدالت محوری باید در جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: در نظام اسلامی، عدالت مبنای همه‌ی تصمیم‌گیری‌های اجرایی است و ضوابط و روابط باید بر مبنای اسلام باشد تا عدالت در جامعه نهادینه شود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط