پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۴

علی فرمانی،

زمین 121 میلیارد تومانی شهرداری 235 میلیارد توسط بانک شهر به مزایده گذاشته شده است

یکی از مرغوب ترین زمینهای شهرداری در بلوار نخبگان 10 ماه پیش با پیشنهاد مدیریت شهری قزوین  با قیمت121 میلیارد تومان به بانک شهر واگذار تا افزایش سرمایه شهرداری در بانک شهر نهایی گردد. ولی متاسفم که بگویم بعد از 10 ماه نه تنها هیچ افزایش سرمایه ای رقم نخورده  است، بلکه بانک شهر این زمین را با قیمت 235 میلیارد (با قیمت پایه) به مزایده گذاشته است!

علی فرمانی، رییس شورای اسلامی شهر قزوین با اعلام این مطلب افزود: مدیریت شهری باید نسبت به این عملکرد پاسخگو بوده و بگوید که چرا برای افزایش سرمایه، پیگیری لازم صورت نگرفته است؟!
اگر پیگیری صورت گرفته و بانک خلف وعده کرده ! چرا سند زمین به اسم بانک زده شده است؟
چرا وام 1500میلیارد تومانی که شهردار قول داده بود تا برای اجرای پروژه های عمرانی از بانک شهر خواهد گرفت بعد از نزدیک به یک سال به چه نتیجه ای منجر گردیده ؟  و چراهای دیگر.

وی ادامه داد: مقصران این کوتاهی بزرگ مدیریت شهری چه کسانی هستند؟ و چه زمانی معرفی می شوند؟
آیا از بانک شهر بابت این تاخیرها و خسارات سنگینی که به سرمایه های شهروندان قزوینی وارد کرده شکایتی صورت گرفته است؟
مدیریت شهری پاسخگو باشد که خسارت چند صد میلیارد تومانی که به شهروندان وارد شده را چگونه جبران خواهد کرد!؟

فرمانی با ابراز تاسف از این اقدام مدیریت شهری قزوین یاد آور شد:  باید به عرض شهروندان عزیر برسانم که درمجموع 206 میلیارد تومان پول به انحاء مختلف برای افزایش سرمایه به بانک شهر پرداخت شده ، اگر سود 25 درصدی هم برای آن در نظر بگیریم باید بانک نزدیک به 45 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت کند که نکرده است.

وی  افزود: باید خدمت شهروندان عزیز عرض کنم که اصلی ترین دلیلی که شورا به طرح شهرداری رای مثبت داد ، در بخش اول تسویه بدهی به بانک شهر و نپرداختن سود به این بانک بود  و در بخش بعدی ، باز شدن خط اعتباری و دریافت 1500 میلیارد تومان تسهیلات و سپس افزایش سرمایه در این بانک بود که متاسفانه هیچ کدام از این موارد محقق نشد !.
به عبارت دیگر نه وام گرفتیم و نه افزایش سرمایه صورت گرفته و در کنار چند صد میلیارد تومانی که ضرر کردیم، ارتباطمان هم با این بانک قطع شده و این یک کوتاهی بزرگ مدیریتی است.حالا زمین‌های واگذار شده سرتک بماند!.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط