چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

در کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

بوستان قراد آباد تا پایان امسال احداث شود/ موانع دست ساز از جلوی این پروژه برداشته می شود

در جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین برلزوم احداث بوستان قراد آباد تا پایان امسال تاکید شد.

جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهرقزوین ،به ریاست فاطمه اشدری ،میراشه سرپرست معاونت خدمات شهری،انتظاری سرپرست معاونت عمرانی،قاسمی مدیر منطقه چهار شهرداری،کاظم پور مدیرعامل سازمان باغستانی سنتی ،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی،حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی،صالحی مدیر عامل سازمان پارکها وفضای سبز،رجبی و نظری پور مشاورین کمیسیون و جمعی از مشاورین و فعالین کمیسیون با هدف بررسی اقدامات انجام شده در خصوص شهر دوستدار کتاب و اقدامات انجام شده پیرامون احداث بوستان قراد آباد در تالارمردم این نهادبر گزار شد.
 
 در بخشی از این جلسه پیرامون اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث پارک خانواده قرادآباد در مدیریت شهری قزوین بحث و بررسی صورت گرفت.
 
 بر این اساس ،فاطمه اشدری،رییس این کمیسیون در سخنانی با بیان اینکه هر هفته یکی از دستور کارهای این کمیسیون پیگیری وضعیت احداث این بوستان خواهد بود گفت: معرفی ظرفیتهای باغستان سنتی قزین به شهروندان و ایجاد شرایط خوب برای استفاده مردم باعث حراست از این میراث کهن خواهد شد  لذا احداث بوستان قرادآباد به عنوان یک پروژه دارای اولویت در روکش بودجه لحاظ شد و باید توسط مدیریت شهری قزوین اجرایی شود.
 
 وی همچنین با اشاره به اینکه قرار است تور گردشگری باغستان با حضور مادران وکودکان و دانش آموزان برگزار شود، افزود: هر آنچه که بخواهیم فرهنگسازی نماییم باید اولویت ما ،مادران و کودکان باشد لذا ضرورت دارد تا برای احداث این بوستان سازمان فضای سبز به عنوان متولی اصلی باشد و در کنارش نیز سازمان باغستان سنتی و دیگر سازمانهای مرتبط از جمله خدمات طراحی نیز نقش اساسی داشته باشند.
 
 اشدری با اشاره به توضیحات مدیران شهری پیرامون موانع اجرای  کار گفت: باید استعلام ها و توافقات و مصوبات گذشته را روی میز بگذاریم ،چرا که اگر در این فضا صاحب امتیاز نبودیم طراحی آن صورت نمی گرفت پس نباید به بهانه های شخصی و فردی اجرای این پروژه را به تاخیر بیاندازیم، شورا محکم پای این کار ایستاده است.
 
 وی تاکید کرد: این پروژه باید تا پایان امسال به نتیجه برسد وگرنه بنده فاتحه مدیریت شهری را خواهم خواند.
   
 رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خطاب به مدیران شهری حاضر در جلسه گفت: نگاه من را عوض کنید من  شما و حرفتان را قبول دارم به من بگویید که این کار هیچ منعی ندارد و قابل اجراست اگر شما بگویید قابلیت اجرا ندارد من هم ایمانم را از شما قطع خواهم کرد .
 
 وی تصریح کرد: بنده هر هفته برای ارزیای پیشرفت این پروژه جلسه برگزار خواهم کرد و اگر هیچ پیشرفتی نبینم دیگر به حرف و عمل شما ایمان نخواهم داشت و شما را در مقابل خدا و مردم قرار میدهم چرا که از خدا و حق مردم که بخواهد ناحق شود، می ترسم .
 
 وی با بیان اینکه یکسری موانع دست ساز در اجرای این پروژه وجود دارد خاطر نشان کرد: این موانع را از جلوی پای شهر برمی دارم چرا که به مردم وعده داده ایم که این پروژه باید اجرایی شود.
 
اشدری خطاب به مدیران شهری گفت: طرح این پروژه باید دقیق اجرا شود و اگر نیاز به اتود در جا داشت باید حتما شورا در جریان قرار گیرد.
 
در ادامه جلسه میراشه سرپرست معاونت خدمات شهری نیز در سخنانی اظهار کرد: مدیران شهری همانطور که در پروژه ها نشان داده اند  توان انجام کارها را دارند و در حقیقت اراده تحقق این پروژه در میان آنها وجود دارد چرا که در صورت اجرای بوستان قراد آباد حدود چهاردهم مترمربع(4/.) به سرانه فضای سبز شهر اضافه خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در حدود دوهکتار از فضای این بوستان باید طرح تملک داشته باشد و مصوبه گارگروه زیربنایی استان را اخذ نماید همچنین میراث فرهنگی نیز نظر خود را در خصوص این پروژه اعلام نکرده است .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط