یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۹

در جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم حفظ درختان و فضای سبز در جریان ساخت و ساز و صدور پروانه/ تقویت سامانه ۱۳۷ در مناطق شهری

اعضای کمیسیون شهرسازی ،خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح مربوطه بر لزوم توجه به حفظ درختان و فضای سبز در جریان ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمانی تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون شهرسازی،خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق شناس و با حضور اعضا، کاظمی معاون خدمات شهری،عصارزاده مدیر درآمد ،صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز، کوزه گرها مدیر سامانه ۱۳۷، معاونین خدمات شهری و عمرانی منطقه دو و مسؤلین شهرسازی مناطق چهار گانه شهرداری و  مسؤل درآمد منطقه سه  با هدف بررسی لوایح مربوطه در تالار مردم این نهاد برگزار  شد.

کاظمی معاون خدمات شهری نیز در سخنانی بر لزوم توجه به حفظ درختان و فضای سبز در جریان ساخت و ساز شد  گفت: باید همکاری بیشتری ميان و نظام مهندسی وحوزه شهرسازی ایجاد شود تا از زمان تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی برای حفظ درختان وفضای سبز موجود در اطراف پروژه ساختمانی اقدام شود‌.

وی افزود: روند توسعه فضای سبز نسبت به توسعه بتن در شهر قزوین اصلا خوب نیست و باید تدبیر اساسی در این حوزه صورت گیرد.

همچنین صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین در ادامه در تشریح موضوع حفظ اشجار و فضای سبز هنگام صدور پروانه ساختمانی اظهار کرد: طبق تبصره های قانونی در دستورالعمل اچرایی قانون حفظ و گسترس فضای سبز ،شهرداری مکلف است در زمان صدور پروانه از مالکین تعهد حفظ و نگهداری درختان واقع در معبر مجاور را تا زمان پایان کار اخذ نماید که متاسفانه در این خصوص هیچ پروانه ای از سوی شهرسازی مناطق به سازمان فضای سبز نداشته ایم.

وی ادامه داد؛همچنین در تبصره شش نیز کارشناسان شهرسازی مناطق باید نسبت به بررسی پرونده مالکین از حیث پروانه افزایش سطح اشغال به سمت شارع آسیب‌های وارده به درختان را تشریح نمایند.

همچنین ؛در  این جلسه پس از بحث و بررسی ميان مسؤلان شهرسازی مناطق چهار گانه و مدیران مربوطه و اعضای کمیسیون ، مقرر شد تا به صورت ماهیانه گزارش حوزه شهرسازی از صدور پروانه پروانه ساختمانی به سازمان فضای سبز ارسال شود و همچنین در نقشه های معماری با همراهی سازمان نظام مهندسی تا آنجایی که امکان دارد جهت احداث پارکینگ و ساخت و ساز درختان قطع نشوند.

گفتنی است ؛در این جلسه رییس و اعضای کمیسیون خواستار ارایه گزارش اقدامات در این حوزه  هر دو ماه به کمیسیون شدند و همچنین سازمان فاوای شهرداری نیز مکلف شد تا نسبت به ایجاد هماهنگی بین حوزه شهرسازی و فضای سبز اقدام نماید.

در بخش دوم این جلسه نیز لایحه پروژه فوریت‌های خدمات‌ شهری در منطقه دو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شرایط فنی پروژه از جمله تعداد نیرو و وضعیت ناظر پروژه توسط معاون خدمات شهری منطقه دو و کوزه گرها مدیر سامانه ۱۳۷ تشریح شد.

همچنین گفتنی است؛لایحه شهرداری قزوین پیرامون احتساب ۵۰ درصد هدیه خوش حسابی مربوط به تعاونی مسکن پوشینه بافت قزوین مورد بررسی قرار گرفت، و  مقرر گردید شهرداری برای تعاونی های مشابه این موضوع نیز لایحه ای با این موضوع به شورا ارایه نماید.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط