دوشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۲۰

وزيري‌نژاد؛ مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

ارتقاي آگاهي شهروندان رسالت اصلي شهرداري قزوين است

سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: ارتقاي سطح آگاهي شهروندان يکي از رسالت هاي اصلي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، سعيد وزيري‌نژاد در مراسم تقدير از معلمان سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين که در سالن اجتماعات فرهنگسراي بانو حضرت زهرا (س) اين سازمان برگزار شد،افزود:اکنون جامعه گرفتاري‌هاي بي‌شماري در حوزه سلامت و فرهنگ شهروندي دارد، بنابراين ارتقاي سطح دانش شهروندان در زمينه‌هاي فرهنگ شهرنشيني،ايمني،بهداشت و ديگر حوزه‌هاي سلامت و مهارت هاي زندگي همواره در دستور کار سازمان قرار دارد.

وي اظهار کرد:اکنون فضاهايي نظير فرهنگسرا و خانه‌هاي کودک از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين راه‌اندازي کرده است که  هدف نخست اين مکان‌ها ارائه آموزش‌هاي مناسب به شهروندان است.

اين مسئول با بيان اينکه بسياري از شهروندان اوقات فراقت خود را در فرهنگسراها مي‌گذارند به اميد اينکه از اين لحظات استفاده بهينه کنند، ادامه داد: لازم است تا مسئولان فعال در فرهنگسراها بيشترين تلاش خود را کرده تا بهترين آموزش را به مردم ارائه کنند.

وزيري‌نژاد با تاکيد بر نقش مهم معلمان در زمينه آموزش اصول درست زندگي ،گفت:با استفاده از مربيان خوب و ارائه فضا و رشته‌هاي مناسب مي‌توان از حضور مردم حداکثر استفاده را براي آشنايي با مهارت هاي زندگي و فرهنگ شهرنشيني برد.

اين مسئول تصريح کرد: براي داشتن شهري آرام و پاکيزه بايد شهروندان درستي تربيت کرد و به جامعه تحويل داد که اميد است با آموزش مطالب زندگي شهري به کودکان، اين امر در آينده بيش از پيش محقق شود.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين يادآور شد: بعضي مواقع در صفحات حوادث روزنامه‌ها به انفجارهايي بر مي‌خوريم که به دليل عدم آشنايي خانواده‌ها با اصول ايمني بوده که متأسفانه گاهي به مرگ افراد نيز منجر مي‌شود و تمام اين موارد به دليل عدم آگاهي خانواده‌ها بوده است.

وزيري‌نژاد بيان کرد: يکي از دلايل وجود بيماران بي‌شمار در کشور و استان قزوين عدم آگاهي افراد از تغذيه مناسب است که بايد از سنين پايين به افراد آموزش داده شود.

وي تشريح کرد: زندگي کنوني به دلايلي استرس و فشار زيادي را به افراد وارد مي‌کند که بر عهده سازمان‌ها بوده تا با ابزارهايي همچون اردوها و برنامه‌هاي فرهنگي آرامش را به افراد و خانواده‌ها باز گردانند.

وزيري‌نژاد عنوان کرد:اکنون آسيب‌هاي اجتماعي همچون طلاق، اعتياد، پرخاشگري و نداشتن تعادل در زندگي روزمره در جامعه از آمار بالايي برخوردار است که بايد به وسيله روانشناسان و کارشناسان در اين زمينه و با بهره‌گيري از تجهيزات آداب معاشرت درست را به مردم آموزش دهيم.

اين مسئول مطرح کرد: معلمان در حقيقت مشغول به ساختن انسان‌ها هستند، بنابراين بايد به سلاح علم و تقوا بيشتر مجهز باشند تا به اين ترتيب خدمات بهتري را به شهروندان ارائه کنند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط