سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۷

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

آتش سوزي خانه قديمي در زرگر کوچه قزوين

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: خانه اي قديمي، خالي از سکنه در قزوين طعمه حريق شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين، ذوالقدر افزود: در پي تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 9 و 29 دقيقه روز سه شنبه هفتم ارديبهشت ماه از آتش سوزي خانه اي در خيان امام خميني(ره)، زرگر کوچه خبر داده شد، که بلافاصله 3 اکيپ اطفاي حريق از ايستگاه هاي 2 ، 3 و 6 اين سازمان به محل اعزام و مشاهده کردند، خانه قديمي خالي از سکنه طعمه حريق شده و شعله هاي آتش علاوه بر بناي ساختمان درختان داخل حياط را هم فرا گرفته است.

ذوالقدر با اشاره به سرعت عمل آتش نشانان در مهار حريق گفت: با توجه به بافت فرسوده بناهاي حومه محل حادثه و احتمال سرايت شعله هاي آتش به ساختمان هاي همجوار، با تلاش نيروي هاي اطفاء حريق اين سازمان از سرايت آتش به نقاط ديگر جلوگيري شد.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين خاطر نشان کرد: در حوادث مشابه، شاهد آتش سوزي خانه هاي قديمي بعضا با بافت تاريخي بوده ايم که اغلب توسط مالکان خريداري شده و بدون بازسازي و بهره برداري بصورت متروک باقي مانده است.

وي از شهروندان خواست تا با رسيدگي و بازسازي بناهاي بلا استفاده خود در جهت ايمن سازي اين بناها اقدام کرده و از بروز حوادث اين چنين جلوگيري کنند.

 

تصاویر مرتبط