سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۷

نصرتي، شهردار قزوين خواستار شد؛

تعيين و تکليف وضعيت نواحي منفصل شهري قزوين براي ارائه خدمات

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: وضعيت مديريت نواحي منفصل شهري قزوين براي ارائه خدمات بايد سريع‌تر تعيين و تکليف شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در برنامه تلويزيوني بي‌حاشيه که در رابطه با وضعيت ارائه خدمات به نواحي منفصل شهري قزوين بود، افزود: اکنون شوراي عالي شهرسازي صدور مجوز پروانه ساختماني را در نواحي منفصل شهري متوقف کرده است تا براي اين نواحي طرح توجيهي ارائه شود و بعد از آن تصميم‌گيري شود که اين روستاها را به‌عنوان نواحي شهري مي‌پذيرد يا نه؟

وي اضافه کرد: اين موضوع باعث شده است تا ارائه خدمات شهري به نواحي منفصل در ابهام قرار گيرد و به‌کندي پيش رود.

نصرتي با تصريح اينکه مطالبات شهروندان نواحي منفصل شهري منطقي است، افزود: برخي اقدامات و مشکلات نواحي منفصل شهري را مي‌توان به‌صورت داخلي حل کرد اما برخي از اقدامات نياز به تصميم‌گيري استاني دارد.

وي با بيان اينکه شهرداري ساليانه عوارض کسب و پيشه و نوسازي و بهاي خدمات شهري را از شهروندان دريافت مي‌کند، گفت: اين عوارض‌ها بر اساس منطقه، قيمت‌بندي شده است و کمترين قيمت هم اختصاص به نواحي منفصل شهري دارد.

نصرتي با اشاره به معضل باز شدن درب مدرسه چوبيندر از سمت زندان گفت: اين مشکل با تغيير درب ورودي از قسمت ديگر حل شد و اين‌گونه مشکلات را مي‌توان با تصميم‌گيري‌هاي درست حل کرد.

وي به افتتاح بوستان محلي چوبيندر و ايستگاه آتش‌نشاني در ناحيه چوبيندر اشاره کرد و گفت: همزمان يک بوستان جديد هم در ناحيه چوبيندر کلنگ زني خواهد شد تا بتوانيم پاسخگوي نياز شهروندان اين ناحيه باشيم.

وي اضافه کرد: همچنين به مناسبت هفته شوراها يک بوستان در ناحيه ناصرآباد افتتاح مي‌شود و يک بوستان ديگر در اين ناحيه کلنگ‌زني خواهد شد.

نصرتي با تأکيد بر اينکه شوراي عالي شهرسازي بايد زودتر وضعيت نواحي منفصل شهري را تعيين و تکليف کند، اظهار کرد: سازمان‌هاي خدمات رسان در اين نواحي خدمات ارائه مي‌کنند و روزانه جمع‌آوري زباله صورت مي‌گيرد و ايستگاه‌هاي اتوبوس و تاکسي نيز وجود دارد اما اين ميزان ارائه خدمات کافي نيست.

نصرتي تصريح کرد: براي ارائه خدمات به نواحي منفصل شهري به‌صورت مطلوب بايد در ابتدا يک بودجه دولتي تعريف شود تا اقدامات شاخص را بتوان در کمترين زمان در اين نواحي انجام داد.

اين مقام مسئول گفت: با منابع مالي فعلي نياز به زمان طولاني است تا بتوان خدمات شهري موردنياز اين شهروندان را به‌خوبي ارائه داد.

وي بيان کرد: در سال‌هاي گذشته اقدامات خوبي براي ارائه امکانات در جنوب شهر صورت گرفته است که مي‌توان به احداث بوستان‌ها به‌خصوص بوستان ملاخليلا و همچنين فرهنگ‌سراها اشاره کرد.

شهردار قزوين افزود: بايد به امکانات قبل و بعد از اين روستاها که به شهرداري قزوين تحويل داده شدند توجه کرد و اين روستاها بدون هيچ پيوستي به شهر ملحق شدند.

نصرتي افزود: دولت بايد بودجه ويژه‌اي براي اين نواحي اختصاص دهد چراکه با اين شرايط اقتصادي نحوه توسعه اين نواحي به‌کندي پيش مي‌رود.

وي پيشنهاد داد: اين روستاها قبل از اينکه به شهر ملحق شوند بودجه‌اي بين آنها توزيع مي‌شد اکنون پيشنهاد مي‌شود تا تعيين و تکليف شدن اين روستاها اين بودجه همچنان واريز شود تا اين روستاها اداره شوند.

نصرتي با بيان اينکه مجوز صدور ساخت‌وساز در اين نواحي متوقف شده است، بيان کرد: چطور مي‌توان به اين روستاها خدمات ارائه داد در حالي که درآمدي وجود ندارد.

وي گفت: 80درصد درآمدهاي اين روستاها صرف پروژه‌هاي عمراني مي‌شود که اکنون اين درآمد وجود ندارد.

نصرتي بيان کرد:  اگر صدور مجوزها ادامه پيدا کند قطعاً هم درآمد در اين روستاها افزايش پيدا خواهد کرد و هم اشتغال ايجاد خواهد شد و برخي از مشکلات شهروندان اين نواحي حل خواهد شد.

  پايان پيام

 

تصاویر مرتبط