شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۸

به مناسبت هفته ارتش؛

همايش بزرگ پياده‌روي خانواده در قزوين برگزار شد

به گزارش مهر، همايش پياده‌روي خانواده صبح جمعه، با حضور امير فهميده معاون اجرايي ارتش، فريدون همتي استاندار قزوين، داود محمدي نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي، نصرتي شهردار قزوين و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش مهر، همايش پياده‌روي خانواده صبح جمعه، با حضور امير فهميده معاون اجرايي ارتش، فريدون همتي استاندار قزوين، داود محمدي نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي، نصرتي شهردار قزوين و اقشار مختلف مردم از ميدان جانبازان تا سينما تابستاني بوستان ملي باراجين برگزار شد.

امير فهميده معاون اجرايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم اظهار کرد: نامگذاري 29 فروردين هرسال به نام روز ارتش از ابتکارات امام خميني(ره) بود.

وي افزود: پس از گذشت دو ماه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، از سوي امام خميني(ره) به نام ارتش نام گذاري شد تا پاسخي مناسب به وفاداري ارتشيان به آرمانهاي انقلاب اسلامي باشد.

معاون اجرايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه هر حکومت و دولتي براي حفظ استقلال و امنيت و تماميت ارضي خود به نيروي مسلحي قوي نيازمند است، عنوان کرد: همه کشورها در تمامي دوران به ويژه در برهه کنوني به دنبال اين مهم هستند چرا که به پشتوانه نيروي مسلحي قوي مي توانند در تمامي محافل بخوبي ظاهر شوند.

فريدون همتي استاندار قزوين نيز در اين مراسم اظهار کرد: حوزه سلامت و ورزش همگاني از محورهاي اصلي دولت تدبير و اميد است در استان قزوين هم اين محورها به‌طور جد در حال پيگيري مي‌باشد.

وي در ادامه قزوين را يکي از قطب‌هاي گردشگري اعلام کرد و افزود: از همه هموطنان به خصوص مردم استان‌هاي هم‌جوار دعوت مي‌کنم که براي يک مسافرت ارزان و با صرف کمترين وقت قزوين را که 100سال پايتخت ايران بوده با بيش از يک هزار 100 اثر تاريخي، طبيعي ثبت‌شده انتخاب کنند.

استاندار قزوين يادآور شد: همچنين دهکده طبيعت که يکي از جاذبه هاي گردشگري قزوين محسوب مي شود که در مسير اتوبان قزوين به تهران و قزوين به زنجان قرار دارد و مکان بسيار مناسبي براي گذران ايام تعطيلات براي خانواده هاست.

داود محمدي نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه اين مراسم بيان کرد: ارتقاء ضريب نشاط در جامعه، ترويج ورزش همگاني و انسجام آن در بين آحاد مختلف جامعه است.

وي يادآور شد: امروز همه دنيا به اين نتيجه رسيده اند که يکي از مولفه هاي توسعه، توجه به ورزش و همگاني کردن آن است.

نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي گفت: بوستان ملي باراجين يکي از جاذبه هاي گردشگري استان در کنار جاذبه هاي تاريخي و گردشگري ديگر استان قطب خوبي براي سرمايه گذاري و گردشگري بشمار مي رود.

امير مجد آرا رئيس فدراسيون ورزش هاي همگاني نيز در ادامه برگزاري همايش هاي پياده روي خانواده را در کاهش بروز سکته هاي قلبي و ايجاد نشاط در روحيه بسيار مفيد و موثر دانست.

وي ادامه داد: خوشبختانه اهداف و برنامه هاي تعريف شده وزارت ورزش و جوانان در سال جاري براساس شعار سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» پيش بيني شده است.

در ادامه مسعود نصرتي شهردار قزوين بيان کرد: قزوين در زمان حکومت صفوي پايتخت ايران بوده است و به همين دليل داراي اماکن و موزه‌هاي تاريخي بسياري است.

وي اظهار کرد: قزوين از نظر تعداد اثر تاريخي رتبه سوم در ايران را دارد و پايتخت بزرگ خوشنويسي ايران محسوب مي شود.

نصرتي افزود: همچنين دهکده طبيعت، نخستين اکو پارک گردشگري، آموزشي و تحقيقاتي کشور محسوب مي‌شود که در بوستان 1400 هکتاري باراجين ايجاد شده است.

مشهدي آقايي مديرکل ورزش و جوانان استان قزوين نيز اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر شاهد پيشرفت‌هاي خوبي در ورزش‌هاي قهرماني هستيم و براي نهادينه کردن ورزش در جامعه تلاش خواهيم کرد.

مريم نخستين نايب رئيس ورزش‌هاي همگاني قزوين نيز يادآور شد: با توجه به افزايش آپارتمان‌نشيني بايد بانوان نقش مؤثري در خو گرفتن اعضاي خانواده با ورزش داشته باشند و البته براي ورزش بانوان هم تمهيداتي ازجمله آموزش صحيح حرکات ورزشي در برنامه‌ها پيش‌بيني‌شده است.

در ادامه اميررضايي رئيس ورزش‌هاي همگاني استان نيز با تشکر از حاميان برپائي اين همايش به تشريح فوايد ورزش اشاره کردند.

در پايان اين مراسم جوايز ورزشي، فرهنگي و معنوي متناسب با سلامت مردم از سوي دستگاه‌هاي مختلف استان به‌قيد قرعه اهدا شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط