چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۵/۲۳

نماينده ولي فقيه در قزوين در پيامي به مناسبت روز قزوين؛

توانمندي‌هاي شهر قزوين در جشنواره روز قزوين به نحو شايسته‌اي معرفي شود

آيت اله هادي باريک بين، نماينده ولي فقيه در استان قزوين و امام جمعه شهر و نماينده مجلس خبرگان رهبري در پيامي به مناسبت بزرگداشت روز قزوين خواستار معرفي کامل توانمندي ها و قابليت هاي شهر قزوين شد.

 

آيت اله هادي باريک بين، نماينده ولي فقيه در استان قزوين و امام جمعه شهر و نماينده مجلس خبرگان رهبري در پيامي به مناسبت بزرگداشت روز قزوين خواستار معرفي کامل توانمندي‌ها و قابليت هاي شهر قزوين شد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين و به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين متن کامل پيام ايشان به اين شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحيم
 
1-   شهر قزوين بلکه استان قزوين با آنکه داراي پيشينه و تمدن کهن است و در ابعاد گوناگون از امتيازات و برجستگي هاي زيادي بهره مند بوده و هست؛از جمله از جهت دارا بودن جاذبه هاي گردشگري و توريستي جايگاه ويژه اي دارد و تعداد آثار تاريخي اين استان از تمام استانهاي کشور بيشتر و استان قزوين از اين حيث مقام اول را در ايران از آن خود کرده است.
 
متاسفانه بدليل عدم معرفي اين ويژگي ها و امتيازات براي اکثر مردم ايران چندان شناخته شده نيست لذا مشاهده مي کنيم در ايام تعطيلات عيد نوروز و يا تابستان تعداد مسافرين وگردشگراني که از نقاط مختلف کشور و حتي خارج از کشور به استانهايي مثل اصفهان و فارس مسافرت مي کنند، با مسافريني که قزوين را براي سفر خود انتخاب مي نمايند قابل مقايسه نيست.
 
 لذا بايد مجموعه مسئولين استان تمام تلاش خود را به منظور معرفي قابليت ها واستعدادهاي قزوين به هموطنان عزيز ما در سراسر کشور و حتي علاقه مندان به بازديد از جاذبه هاي گردشگري در خارج از کشور بکار گيرند و جشنواره روز قزوين فرصت بسيار مناسب و مغتنمي است جهت تحقق اين امر مهم
 
2-   انتظار از جشنواره امسال، يعني مهمترين دستاورد اين جشنواره بايد معرفي توانمنديها، قابليت ها وامتيازات شهر و از جهات گوناگون از جمله اماکن تاريخي، علمي، مذهبي، اقتصادي، کشاورزي و صنعتي به مردم شريف استان و ديگر شهرهاي مختلف کشور به نحو شايسته اي معرفي شود.
 
مطلع شديم دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در استان افتتاح شد که اين هم يک فرصت خوب وارزنده اي در اختيار مسئولين ومردم استان قزوين قرار داده است تا قابليت هاي استان را به آن سوي مرزها منعکس نمايد.
 
 ضمناً تذکر دو نکته را لازم مي دانم.
 
 اولاً: شهر قزوين از دير باز به دارالمؤمنين و شهر مذهبي با مردمي مؤمن و متدين مشهور بوده و هست لذا تکيه بر اين بعد از ويژگي هاي قزوين بايد بسيار نمود و بروز داشته باشد.
 
ثانياً: در اين جشنواره ها، چه امسال و چه انشاءالله سالهاي بعد هم که برگزار خواهد شد بايد سعي شود از هر گونه اسراف و ريخت و پاش و هزينه هاي غير ضروري و غير مفيد به شدت پرهيز گردد. بويژه با توجه به شرايط خاص اقتصادي کشور و مشکلات عديده اي که مردم به لحاظ معيشتي دارند توجه به اين نکته بسيار حائز اهميت است.
 در خاتمه از دست اندرکاران و برگزار کنندگان اين جشنواره تقدير وآرزوي توفيق دارم.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط