سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۰۳

بيدخام، مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري قزوين؛

جشنواره بازي و اسباب بازي قزوين امکان رشد کودکان را به همراه دارد

بيدخام، مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري قزوين گفت:برگزاري جشنواره اسباب بازي امکان رشدو شکوفايي مخاطبان را به همراه داشته و مي تواند به بخشي از نيازهاي فرهنگي کودکان پاسخ دهد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛مريم بيدخام در جريان بازديد از پنجمين جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي قزوين افزود: برگزاري اين جشنواره گام موثري در احياء هويت فرهنگ اصيل ايراني - اسلامي است وبستر مناسبي را براي شکوفايي استعدادها ورشد خلاقيت کودکان فراهم  کرده است.

وي اظهار کرد:اسباب بازي يکي از ابزارهاي تاثير گذار در تربيت کودکان و نوجوانان به حساب مي آيد همانگونه که تغذيه سالم براي سلامت جسم کودک ضروري است اسباب بازي نيز براي تغذيه روح و روان کودک، رشد عاطفي و هوشي وي ضروري است،چه بسا محروم کردن کودک از اسباب بازي در مراحل رشد تاثير جبران ناپذيري برجا ي بگذارد .

بيدخام خاطرنشان کرد: جذب گردشگري نيازمند مديريت صحيح و برنامه ريزي مدون است که در اين راستا جشنواره اسباب بازي فرصت مناسبي جهت جذب گردشگر در شهر قزوين را مي تواند فراهم آورد.

اين مسئول اضافه کرد:به جهت موقعيت شهر قزوين مسافران زيادي در ايام نوروز از شهر قزوين بازديد مي کنند و اين جشنواره قابليت جذب گردشگر داخلي وخارجي را دارد، مضاف آنکه فرصت مغتنمي است تا خانواده ها در کنار فرزندان خود لحظات شاد و مفرحي را در اين جشنواره تجربه نمايند.

وي اظهار کرد: پياژه معتقد است که در انتخاب نوع اسباب بازي براي کودکان بايد دقت شود چرا که باعث شکل دادن به تمايلات عاطفي کودک مي شود و اگر اين دقت صورت نگيرد ناخواسته تمايلات کودک به گونه هاي ديگر شکل مي گيرد.

بيدخام افزود:کودکان با اسباب بازي هاي خود زندگي بزرگسالي را تجربه مي کنند ونقش هايي که قرار است در آينده به آنها سپرده شود را تمرين مي نمايند، ما هر مقدار بتوانيم اسباب بازيهاي کودکان را به سمت وسويي ببريم که متناسب با فرهنگ اصيل اسلامي ،ايراني باشد در جهت غناي فرهنگ اسلامي وايراني خود گام برداشته ايم.

وي تصريح کرد:جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي مي تواند با عرضه اسباب بازي هاي متناسب با فرهنگ اصيل اسلامي و ايراني در ترويج وانتقال آموزه ها و باورهاي ديني به کودکان و نوجوانان تاثير گذار باشد و مهمتر از آن از گسترش فرهنگ بيگانه وغير ديني جلوگيري نمايد .

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري قزوين بيان کرد:در اجراي ماده 8 آيين نامه شوراي نظارت برساخت و طراحي اسباب بازي کودکان مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي وماده 2 آيين نامه اجرايي شوراي نظارت براسباب بازي مصوبه شوراي فرهنگ عمومي به منظور حمايت از توليد کنندگان اسباب بازي،رويکرد امور بانوان استانداري قزوين در جهت حمايت از توليد کنندگان اسباب بازيهاي داخلي در قالب همکاري نمايشگاه هاي داخلي، آگاهي بخشي عمومي والدين ،شناسايي و احياء عروسک هاي محلي با هدف تاثير گذاري فرهنگي خواهد بود.

بيدخام افزود:از آنجا که کودک ابتدا « بزرگسالي کوچک » را تجربه مي کند و بسياري از آموزه هاي فرهنگي و ديني خود را از طريق بازي و سرگرمي دريافت مي کند، اسباب بازي مي تواند در رشد طبيعي کودک از جهات رشد عاطفي ، فيزيکي و هوشي موثر باشد.

وي اضافه کرد:از سوي ديگر اسباب بازي موجب پرورش تفکر،تخيل،سرگرمي و از همه مهمتر يادگيري در کودک مي شود، لذا ضروري است والدين نسبت به نوع انتخاب اسباب بازي کودک دلبند خود حساسيت لازم را داشته باشند و با افزايش آگاهي هاي خود در درجه اول و در نظر گرفتن وقت کافي جهت انتخاب نوع اسباب بازي از طريق شرکت در چنين نمايشگاه هايي که به همين منظور برگزار مي شود راه را جهت تربيت صحيح فرزندان خود هموار نموده وموجبات رشد وشکوفايي استعدادهاي فرزند خود را فراهم آورند .

تصاویر مرتبط