شنبه ۱۳۹۶/۰۱/۱۲

وزيري نژاد؛ مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اعلام کرد

مجموعه تاريخي سعدالسلطنه مقصد اول گردشگران نوروزي در استان قزوين

وزيري نژاد؛ مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:نوروز 96 مجموعه تاريخي سعدالسلطنه با فاصله بسيار زيادي از ساير آثار تاريخي قزوين،مقصد اول گردشگران نوروزي در استان قزوين بوده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛سعيد وزيري نژاد با اعلام اين خبر افزود: در 10 روز اول فروردين ماه سالجاري بيش از 150 هزار گردشگر از  مجموعه تاريخي فرهنگي سعدالسلطنه بازديد کردند که در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته50  درصد افزايش داشته است.

وي اظهار کرد:مرمت و بهسازي سعدالسلطنه از يک سو و انجام اقدامات خوبي نظير برگزاري همايش و جشنواره هاي ملي و بين المللي نظير جشنواره بين المللي بازي  و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز،بزرگداشت روز قزوين،همايش شهرداران جاده ابريشم و مجمع «جهاني» شهرهاي اسلامي از سوي ديگر باعث شده است که اين اثر تاريخي به قلب تپنده گردشگري قزوين و مقصد شماره  يک توريست ها در قزوين تبديل شود.

اين مسئول همچنين تشکيل کمپين «مقصد؛قزوين» و انجام تبليغات محيطي در تهران و کرج و اتوبان هاي بين راهي را در افزايش 50درصدي گردشگران به قزوين موثر دانست.

وزيري نژاد معرفي قزوين توسط هنرمندان مطرح ملي در فضاي مجازي و به خصوص تلگرام را از عوامل مهم ديگر در افزايش گردشگران نوروزي ذکر کرد.

به گفته وي در طول سال گردشگران فراواني از اثر تاريخي سعدالسلطنه بازديد مي کنند؛ به همت شهرداري قزوين تمامي امکانات رفاهي براي گردشگران در اين مجموعه تاريخي فرهنگي فراهم شده است .

وزيري نژاد با بيان اينکه شهر قزوين همواره با داشتن جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي ميزبان گردشگران است، اظهار کرد:قزوين با توجه به برخورداري از پتانسيل‌هاي تاريخي، طبيعي و فرهنگي يکي از هدف‌هاي ثابت گردشگري در طول سال براي مسافران محسوب مي‌شود.

وي اضافه کرد:لذا احياء بناهاي تاريخي با روش هاي اصولي و بهره برداري صحيح از آن مي تواند قزوين را به تبديل به يک برند گردشگري تبديل کند و خوشبختانه با همت و تلاش شهرداري قزوين امروز موفق شده ايم تا سعدالسلطنه را به برند گردشگري قزوين تبديل کنيم.

 

تصاویر مرتبط